Fruittuin17 Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Ja de titel zegt het eigenlijk al.. wil iemand misschien eens wat duidelijke foto's maken van de tulameen? Ik heb 2 jaar geleden de stomme fout gemaakt om niet bij te houden welk ras ik had. Heb wel de kaartjes bewaard gelukkig maar heb flink gestekt en wil graag de planten weer labelen. Het is duidelijk te zien welke stekken bij welke plant horen, en ik heb al een deel kunnen labelen op basis van de vruchten (gele framboos had ik maar 1 ras van en de vruchten zijn geel dus dat was makkelijk). Nu heb ik zitten googlen op rassen die het kunnen zijn, alleen ik kon geen duidelijke foto's vinden van de tulameen (en dan vooral het blad. Kan iemand die de tulameen in bezit heeft misschien wat foto's posten? Quote
Bit Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Juist het blad verschilt erg weinig en is ook wel erg afhankelijk van standplaats / grondsoort etc.De vruchten zijn wat meer roze dan rood, een lichtere iets bedauwde kleur, grote vruchten , best lang. De groeiwijze is zeer kenmerkend. Lange hoge stijle takken. Sorry geen foto . Ik heb de Tulameen er uit gedaan. Niet lekker genoeg ( vond ik ) Quote
Sparky Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 We hebben hem wel op de kwekerij staan. Ik zal morgen even een paar foto's voor je maken. Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 19 juni 2017 Auteur Geplaatst: 19 juni 2017 Heel graag Sparky. Bit ook bedankt voor je reactie. Hoewel geen foto's heb ik er toch wat aan Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 19 juni 2017 Auteur Geplaatst: 19 juni 2017 Hmm hij lijkt niet op de planten die ik heb staan zonder naam. Maar ik was tot de conclusie gekomen dat het fallgold, tayberry of tulameen moest zijn. Fallgold valt af want de vruchten worden rood.. hij lijkt niet op tayberry (die is veel donkerder van blad) dus ik dacht dan moet het tulameen zijn. Maar mijn bladeren zijn meer langwerpig dan bovenstaande foto Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 19 juni 2017 Auteur Geplaatst: 19 juni 2017 Graag misschien geeft dat verheldering. Dan maak ik morgen een foto van mijn planten. Wil weten welke het zijn haha Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.