Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Dan ga ik die op mijn lijstje zetten. @RookieZe gaan vast in smaak vallen. Dit jaar lukte de bieten niet bij mij. Vooral blad en weinig biet. Het jaar daarvoor gingen ze juist heel goed. 

Geplaatst:
2 hours ago, Gitta said:

Vooral blad en weinig biet.

Te veel stikstof en te weinig kali, lees ik hier.

Daarnaast: zouden jullie dit soort dingen in bijvoorbeeld een bietjestopic kunnen bespreken? DIt is het topic waarin we lekker veel mooie oogstfoto's plaatsen. Veel dank!

Geplaatst:

16b2466bef7e84138d98250cbfc2aaeb.jpg

Wat ik heb kunnen redden voor de foto

Geplaatst:

De laatste nieuw zeelandse spinazie geoogst. 

20241024_142850.jpg

Geplaatst:

Één pompoen!  Bijna 10 kilo en 93 cm hoog/ lang! 
IMG_4934_Original.thumb.jpeg.822cadc6dd67496566cb8a77ccc9d78c.jpeg

Geplaatst:

Ik heb mezelf even in de benen geschopt en nog wat geoogst.

De laatste pompoenen zijn nu van de planten gehaald, dit brengt het totaal van dit jaar op 24(!), hoe bizar is dat?

Nog een paar stengeltjes broccoli en een heleboel Peachadew pepertjes.

P1060040.JPG

Geplaatst:

@rookie mooie oogst! hoe pittig zijn jouw peachadew pepers?

Geplaatst:

Prachtig, Rookie! 
die peach a dew zijn mooi zeg. Ik heb rode peppadew……zaden ruilen? 😊

Geplaatst:

Ja hoor, prima.

Je hebt een p.b.

Geplaatst:
19 uren geleden, Mellie zei:

@rookie mooie oogst! hoe pittig zijn jouw peachadew pepers?

Sorry @Mellie, ik heb helemaal over je vraag heen gelezen.

Ze zijn niet superheet gelukkig, ik kan niet zo goed tegen hete pepers, ik ben een watje op dat gebied.

Deze zijn ook eigenlijk bedoeld om te vullen, net zoals de rode peppeadews.

Edit: ik heb het even opgezocht, ze zijn maar 1000 scoville, dus dat valt reuze mee.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

No worries @rookie
Ik heb ze vorig jaar gehad en kon me vooral de geur herinneren. Heel mooi zacht, vleugje perzik, maar de smaak niet enorm. Vandaar.

Geplaatst:

Vandaag de aardappeltjes van mijn tomtato-plant in pot geoogst, zo leuk. Volgend jaar weer! 

IMG_6692.jpeg

Geplaatst:

Volgens mij is dit écht de aller-, allerlaatste oogst van dit jaar.

P1060042.JPG

Geplaatst:

c96730be8324900e248024e1cb1b3e32.jpg

5032b5da07af4cb728f61dabf2eb8204.jpg

Tamme kastanjes en wat dennenappeltjes. Het was goed zoeken naar de kastanjes. Zijn merendeels al geraapt, maar toch een kleine 2 kg straks poffen!

Geplaatst:

Oeps ik had mijn bonen al gesneden en ik een pan gedaan voordat ik bedacht een foto te maken. En dit zijn niet eens alle vijgen. Zo veel nog!

En we hadden ook nog frambozen, maar die verdwijnen voordat je met je ogen kunt knipperen in een kindermond.

IMG_0958.JPEG

aangepast door hazeltje
typo

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

@hazeltje welk ras vijg is dat? Ik wil ook nog in oktober vijgen eten…

Geplaatst:
On 10/27/2024 at 1:33 PM, Mellie said:

. Zijn merendeels al geraapt, maar toch een kleine 2 kg straks poffen!

Lekker hoor.

Geplaatst:

Vrijdagochtend was hij nog te klein. Nu wat aan de grote kant. Prima voor een soepje deze week. 

20241029_135624.jpg

Geplaatst:
4 uren geleden, Mellie zei:

@hazeltje welk ras vijg is dat? Ik wil ook nog in oktober vijgen eten…

Ik denk gewoon Brown turkey. Het is een stek van een vijg van mijn ouders. 
dit was dus ook voor het eerst he dat ik dit had. 
Deze vijg zette ik in mijn tuin lang voordat ik wist dat er zoveel soorten zijn. 

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Een gewone oogst
ba80304f293cad3c4dedf5e3c037f684.jpg

En een snotoogst… kijken of de saffraan na een droogsessie nog wat is.

cfea8b6972eac9a8e270fd66d74814e4.jpg

Geplaatst:

d99527f0847303704d13c6a8c8271611.jpg

De rode paprika’s van de planten binnen. De gele is binnen nagerijpt zonder plant.

Geplaatst:

Vandaag de laatste paprika en laatste courgette geoogst. De courgette had nog wat groter kunnen groeien. Maar volgende week wordt het echt kouder, dus de plant is vandaag verwijderd. 

20241031_162857.jpg

aangepast door Gitta

Geplaatst:

Zojuist de laatste onrijpe chilhuacles van buiten geplukt. Ze liggen nu lekker in de vensterbank. Een paar heb ik groen in de vriezer gedaan, dan zijn ze ook lekker. In totaal heb ik dit seizoen 3 zakken van 1,5 liter pepers ingevroren. Verder 2 potjes met flakes van gedroogde mix (chilhuacles + jalapenos) en een potje flakes/poeder van Jeanettes. En het hele seizoen natuurlijk vers gegeten. Ik had nooit gedacht dat 3 potten met peperplanten zoveel oogst zouden geven. Blij!

IMG_6705.jpeg

Geplaatst:

Superleuk @dahli!

Ik heb wat sla geoogst. 4 soorten. Oa little gem. Ik krijg nooit een mooie krop, maar ik had deze zomer een little gem van bijna meter hoog (big little gem!) die maar bleef gaan! Gigantisch ding! Dat is uiteindelijk in het zaad geschoten en die zaadjes geven kroppen [emoji38] eindelijk! Vind dat toch mooier eruit zien dan die losse bosjes.

9716526b09b79408019378e14dae03ee.jpg
Ik zie op de foto ook een slak, maar ik heb elk blaadje apart gewassen en kan hem nergens vinden….

Geplaatst:

De laatste pompoentjes, wat pepers en paprika's, en bloeiende salie voor op de vaas.

PXL_20241102_145304167.jpg

PXL_20241102_145328133.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic