Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste moestuinforum

Met weinig tomatenervaring, maar wel vooreest veel serre, zijn we een hoop tomaten aan het groeien. Helaas zijn er twee verschijnselen, waarover ik mbv Mr. Google + m'n weinige ervaring geen uitsluitsel over vind.

De eerste foto toont de Early Cherries.

De tweede foto toont een aandoening die veel tomaten dragen (vooral de noire de crimee en de coeur de boeuf).

Hun groei gaat ook niet schitterend (wat laat begonnen, wat te laat uitgeplant, eerst wat te weinig water gegeven,... het was dus al zeer leerrijk ).

Het zou een gigantische hulp zijn hier wat antwoorden op te vinden. Hopelijk valt er nog wat te redden.

Alvast ontzettend bedankt!!

Het groentje

IMG567562341500910845.JPG

IMG567442251500910846.JPG

Geplaatst:

'Wat' gebreken ja. Maar het lijkt me echt niet nodig om te zeggen, wat je doet ; "valt er nog wat te redden" . Ziet er niks ernstigs uit.

Wat ik zelf doe om gebreksverschijnselen te voorkomen of wat te verkleinen, is een regelmatige gift aan de planten, vanaf als de bloei begint, van een complete tomatenmest. Gewoon vloeibaar, in het gietwater.

Geplaatst:

Oh super om te lezen.

Ik zag die zwarte stippen als schimmel en zag de hele oogst al verloren gaan.

Ontzettend bedankt voor jullie reacties

en veel plezier met de moestuin!

Groetjes

Elien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...