Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de herkansing. Dan wel niet voor baklava, maar voor kadayıf. Soort engelenhaar. Siroop was heel goed! Ha! Volgende x dus gewoon wat langer gesuld. Net toen ik dacht dat deze ook dunnig bleef, werd het een mooie siroop.

447b2076d8b4b4a63c5cacedf279bfdc.jpg
Links kadayıf ernaast gekochte baklava daarnaast een soort baklavakoekje met tahın en rechts een soezentoren. Het was een drukke bak en kookdag. Laat ik het daar maar op houden.

• Like 4
Geplaatst:

Ik zeg inschrijven voor HHB 😍. Ik meen het serieus. Die broden ook die jij fabriceert! Het ziet er echt weer zo verrukkelijk uit!

• Like 2
Geplaatst:

Ik weet niet wat hhb is, maar is vast een kookprogramma. Ik kan nog steeds geen brood opbollen he?! Maar ik houd wel van bakken, dat dan weer wel! Vriendin wil minstens 1 x in de week iets nieuws eten. Dat tempo is me iets te hoog, maar wil wel 1 x in de maand nieuwe dingen proberen. Dus kadayif was daar een van. Ik ga binnenkort naar Turkije en wil daar een goed bakboek kopen. Wordt nog vervolgd.

• Like 1
Geplaatst:

Vanmiddag een glutenvrij broodje gebakken.

Dit was het recept:

200 gram

pompoenblokjes koken en afgieten

300 ml kraanwater

350 gram glutenvrij boekweitmeel

2  eetlepel vloeibare honing

7  gram gedroogde gist

middelgrote eieren

10 gram zout

100 gram pompoenpitten

Alles mengen en twee x 45 minuten laten rijzen, de tweede x al in het bakblik. De pitten is de helft erdoor en de helft erop strooien voor het bakken.

In plaats van pompoen heb ik zoete aardappel genomen en geen pompoenpitten, wel een eetlepel tijm en maar 6 gram zout.

Het is gek dat iets zonder gluten toch wel wat rijst. Het is een aardig broodje geworden en het smaakt ook niet slecht! 

Het smaakt alleen niet echt naar brood.

image.jpg

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...