Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

munt zaailingen kleuren paars

Nicola

Recommended Posts

IMG807834951502741753.JPGIMG808047501502742076.JPGIk probeer nu voor de 2de keer munt vanuit zaad op te kweken, eerste keer in een pot binnen op vensterbank maar wanneer de zaailingen hun eerste paar bladen hebben aangemaakt kleuren de bladeren en stam

Paars, nu heb ik t voor de 2de keer geprobeerd ik heb nu 6 zaailingen in turf potjes waarvan er 2 nog redelijk groen eruit zien. Ik heb al van alles gegooled ook op Engelse forums gekeken maar kan niet snel iets vinden. Ze staan onder t5 groeilicht

Iemand een idee

Munt gaat heel snel kruisen

Ik raadt aan om munt niet te laten bloeien om die reden (als je verschillende soorten wil behouden) munt staat overal

Grappige is dat elk muntje zn eigen blaadjes heeft van groen tot blauw - bruin gezaagd of niet, groot - klein blad

Niks aan de hand hoor. Heel normale kleur voor bepaalde soorten munt zaailingen.

Munt kruist heel makkelijk onderling tussen de soortjes ja, maar als dit gekocht zaad is, heb je gewoon de soort die ze verkochten hoor. Later als je zelf zaad zou willen winnen van deze planten heb je een grote kans dat ze niet soortecht terug komen uit dat zaad. Nee, gebeurt niets met je planten, die blijven wat ze zijn. De zaailingen daarvan kunnen anders zijn.

Fijn om te horen!

Munt zaailingen groeien best traag vind ik

Ze komen redelijk snel op en groeien dan even maar nu zie ik al enkele dagen weinig verschil

Mij basilicum groeide sneller. Achja gewoon afwachten,