Nicola Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Ik probeer nu voor de 2de keer munt vanuit zaad op te kweken, eerste keer in een pot binnen op vensterbank maar wanneer de zaailingen hun eerste paar bladen hebben aangemaakt kleuren de bladeren en stamPaars, nu heb ik t voor de 2de keer geprobeerd ik heb nu 6 zaailingen in turf potjes waarvan er 2 nog redelijk groen eruit zien. Ik heb al van alles gegooled ook op Engelse forums gekeken maar kan niet snel iets vinden. Ze staan onder t5 groeilicht Iemand een idee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Ik ken geen muntzaailingen/kiempjes... alleen planten en woekerende worteltoestanden. Maar dit vind ik wel erg op basilicumkiemen lijken... Paarse baslicum dan blijkbaar... Dark Opal oid.Hoe ruiken ze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn1ap Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Munt gaat heel snel kruisen Ik raadt aan om munt niet te laten bloeien om die reden (als je verschillende soorten wil behouden) munt staat overal Grappige is dat elk muntje zn eigen blaadjes heeft van groen tot blauw - bruin gezaagd of niet, groot - klein blad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicola Posted August 14, 2017 Author Share Posted August 14, 2017 omBloeien maak ik me nog niet druk, ik vraag me gewoon af waarom ze paars kleuren, ben benieuwd of ze nog groeien ze staan nog wel recht. Wat als munt kruist verdwijnt de orginele plant dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Niks aan de hand hoor. Heel normale kleur voor bepaalde soorten munt zaailingen. Munt kruist heel makkelijk onderling tussen de soortjes ja, maar als dit gekocht zaad is, heb je gewoon de soort die ze verkochten hoor. Later als je zelf zaad zou willen winnen van deze planten heb je een grote kans dat ze niet soortecht terug komen uit dat zaad. Nee, gebeurt niets met je planten, die blijven wat ze zijn. De zaailingen daarvan kunnen anders zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicola Posted August 15, 2017 Author Share Posted August 15, 2017 Fijn om te horen!Munt zaailingen groeien best traag vind ikZe komen redelijk snel op en groeien dan even maar nu zie ik al enkele dagen weinig verschil Mij basilicum groeide sneller. Achja gewoon afwachten, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts