onnaj Geplaatst: 28 augustus 2017 Geplaatst: 28 augustus 2017 Hoi, Ik heb een paar flinke basilicum planten staan, waarvan sommige wat verwaarloost zijn en dus al flinke bloemen hebben. Nu vraag ik me af hoe ik nu precies de zaden moet oogsten. Zijn het die gele zaadjes aan de witte stengels die ik eraf moet halen of moet het langer drogen? Is pas mijn eerste jaar moestuin dus ben nog een behoorlijke n00b Heb even een foto van het bloemetje bijgevoegd, hopelijk is ie duidelijk Quote
RobO Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 ik zie hier geen zaadjes: die zijn klein zwart en glimmen een beetjedie komen pas als de bloemetjes bestoven zijn, je weet wel bloemetjes en bijtjes enzo , en moeten goed rijpenje bedoelt toch niet de meeldraden hier? Quote
onnaj Geplaatst: 29 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2017 Ik bedoelde inderdaad de meeldraden. Ik zie veel bijtjes en hommels hier dus dat moet dan goed komen Quote
Demier Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 Eerst komen de bloemen en dan vallen die af, hierna gaan de trosjes zaad aanmaken, na een tijd zie je onder in de trosjes witte bolletjes, dan verschrompelen de trosjes naar grijs, dan veranderen de witte bolletjes in zwart.So nu heb je zwart zaad dat geschikt is om te zaaien.gr Mat Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.