citroen Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Wat of wie kan de oorzaak zijn van mijn bladschade ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deGoedeAarde Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Waarschijnlijk vraat van de larven van bladwespen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Mijn broer had dit op zijn framboos....echt niets over van die plant, alleen nerven! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted September 10, 2017 Author Share Posted September 10, 2017 hoe moeten die bladwespen bestreden worden wil dat zeggen dat er ergens een nest van die bladwespen aanwezig is ?alhoewel ik in die omgeving nog nooit een wesp zien rondvliegen heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deGoedeAarde Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 https://nl.wikipedia.org/wiki/Bladwespen http://www.ecostyle.nl/tuin/ziekten-en-plagen/bladwesplarven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Van den Eynde Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 On 9/9/2017 at 4:30 PM, citroen said: Wat of wie kan de oorzaak zijn van mijn bladschade ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 @Roger Van den Eynde Als het kleine gaatjes tussen de nerven van het blad is, zoals de eerste foto laat zien. Denk ik ook aan bladwesplarva. Zitten aan de onderkant van het blad. Als je alleen grote happen hebt uit de zijkanten van het blad, gok ik eerder op taxuskever of rupsen. Slakken zou je gemakkelijk kunnen herkennen door slakken sporen. Nu zo periode zonder regen, dan zou je dat glimmerige van het slijm op bladeren moeten zien. Maar om echt uitsluitsel te kunnen geven waardoor jouw aardbeien blad wordt aangetast. Post even een fototje van jouw planten. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts