Jorieke123 Geplaatst: 7 september 2022 Auteur Geplaatst: 7 september 2022 Er zijn nieuwe foto's van Albert van Worstelijk lekker! 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 23 september 2022 Geplaatst: 23 september 2022 Wauw. Ja ik had de foto's al gezien natuurlijk. Maar zo onder elkaar hier op t forum: echt indrukwekkend staaltje vakmanschap! 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2022 Auteur Geplaatst: 25 september 2022 Een korte update, ze drogen mooi! 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2022 We zijn gisteren bij Albert geweest, voor het bespreken van wat toekomstplannen EN het ophalen van de 1e worstjes! Moet je nou eens zien wat mooi: We gaan ze straks uiteraard uitgebreid proeven en dan maak ik nog wat foto's van worstjes zonder plastic er om heen We konden de salami's niet bekijken want die heeft hij ergens anders hangen (of beter: die hangen bij hem thuis en wij waren nu ergens anders, waar hij wat koelingsruimte mag gebruiken) maar hij heeft beloofd nog wat foto's te maken. Er liggen ook nog wat stukken (ham, nek, rugspek, enz) in het zout in de koeling, die hoeven niet zo lang meer maar dan moeten ze nog een tijd drogen natuurlijk. En hij gaat van de week nog weer wat nieuwe worsten maken. De wat dikkere worstjes van deze foto zijn trouwens gemaakt met zo'n 275 gram vers vlees. En nu wegen ze nog zo'n 150 gram. 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2022 Nou die smaken allemaal heerlijk hoor. Ik had ook niet echt anders verwacht Die dunne met peper is mijn favoriet 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2022 Geplaatst: 12 oktober 2022 O mmm smullen..kan ik hier reserveren😃? 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
BertM Geplaatst: 13 oktober 2022 Geplaatst: 13 oktober 2022 Die zien er goed uit, totaal geen droogrand en mooie struktuur. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2022 Een update van Albert over de dikkere salami's: die hij even heeft getest en die al mooi op weg en op smaak zijn: 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 9 november 2022 Auteur Geplaatst: 9 november 2022 Hij heeft nu ook fuet-worsten gemaakt: Er zijn er al wat die een peterselie-jasje hebben gekregen: 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 20 november 2022 Auteur Geplaatst: 20 november 2022 We hebben weer wat worsten in huis! Hazelnoot-fuet met peterseliecoating. Of was dit die met bieslook... nu ga ik twijfelen Salami: En nog een dikkere salami, voor mooie grote plakken voor op de boterham. Maar die moet ik even met de snijmachine snijden zodat het mooie plakjes worden. De foto's volgen dus nog. 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 20 november 2022 Geplaatst: 20 november 2022 Ik vermoed dat dit gedroogde bieslookvlokken zijn. Zien er te plat uit op de foto. Dit soort dingen mis ik dus enorm met niet varkensvlees. Gaan jullie je ossenvlees ook nog bewerken of wordt dat onbewerkt aangeboden? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 november 2022 Auteur Geplaatst: 20 november 2022 Nee dat bieden we verder onbewerkt aan. Het maken van dit soort worsten en ham enzo is veel werk en het droogt een stuk in dus de kiloprijs is dan hoog. Dat krijgen we er nooit niet voor. Dit berenvlees verkopen we (voor zover we het verkopen dus... de salami's houden we bijv. lekker zelf ) te goedkoop omdat de beer zelf al wel wat geld heeft opgeleverd door biggen te verwekken toen hij hier nog rond liep. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2023 Auteur Geplaatst: 8 april 2023 We hebben gisteren weer wat mooie stukken vlees opgehaald bij Albert. Een noothammetje, Coppa, en Coburger-ham. We moeten nog even goed gaan proeven. Maar het ziet er iig errug lekker uit. 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 23 april Auteur Geplaatst: 23 april Ik heb hier eigenlijk nooit een update gegeven over die berengeur zie ik, want dat zit dus mooi niet aan die worsten die we hebben laten maken! Zo heb ik nu een quiche met salami in de oven staan, en die geurt gewoon naar salami en niet naar beer! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.