juffie Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Eigenlijk kom ik maar met één urgente vraag; Enkele van onze paprika's zien eruit alsof ze gekruist zijn met een sierkalabas. Nu ik zag dat er zelfs geen pitjes in zaten maar duidelijk andere groeisels, ben ik bang dat deze 'paprika's giftig zijn en dat ik ze beter niet kan eten. Hierbij een foto van zo'n vrucht en de groeiseltjes erbinnen. Kunnen jullie me zeggen of het eetbaar is? --Juffie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Paprika en kalebas kunnen niet kruisen. Die groene dingetjes in een paprika zijn een soort navelpaprika's (zoals navelappelsien) d.w.z. kleine vruchtjes die groeien in de grotere vrucht.Komt geregeld voor en kun je allemaal gewoon opeten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 Ze -de naveldeeltjes dus- smaken alleen niet zo, dus weggooien is ook een optie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 Maar de paprika zelf smaakt wel dus deze niet weg gooien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts