henkg Geplaatst: 26 oktober 2017 Geplaatst: 26 oktober 2017 Suikerbietenoogst.Net als ik achterin mijn tuin even zit te vissen, hoor ik steeds meer herrie (wel mooie herrie).Ik vond het prachtig om het samenspel te zien. De rooier stort in een transporter, en die weer in een voor de weg geschikte vrachtwagen. Dat procesje wordt elke kleine 5 minuten herhaald, en alles sluit naadloos op elkaar aan. Duurt waarschijnlijk tot vanavond laat … Vraag: kan ik wat met een paar (suiker)bieten. Zelf stroop of zo maken? Voor Joep, over de wisselteelt: 2015 aardappelen, 2016 wintertarwe, 2017 bieten, komend jaar wellicht of uien of (voeder)mais. Waarschijnlijk een 5-jaars cyclus. Ik stem voor uien, om die te gaan rapen kan ik lopend van huis. Met het overschot uien kan ik dan weer een paar forumleden aan het huilen krijgen ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Wortel Geplaatst: 26 oktober 2017 Geplaatst: 26 oktober 2017 Ja uien waren inderdaad om te janken. Maar wel op de juiste manier Dus ik stem ook voor uien. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 oktober 2017 Geplaatst: 27 oktober 2017 Wij hebben wel eens suikerbieten verwerkt tot stroop: suikerbiet-t3326.html? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Joep123 Geplaatst: 28 oktober 2017 Geplaatst: 28 oktober 2017 Ja die vraag over de wisselteelt stond inderdaad nog open Stuk gevarieerder dan gras - gras - gras - mais zoals het bij ons in de buurt veel is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.