Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor een ouder heerschap bij mij op de volkstuin zoek ik nog

- 2 pepertjes

- 2 punt paprika

- 2 blok paprika

- 2 mini aubergines..

De bovenste drie wensen kan ik denk ik wel vinden op de ruiltafel, maar wie heeft de vierde eventueel in huis?

Geplaatst:

Phyto resistente tomaten !!!

Ik heb van Fruitlent in totaal 5 rassen aangekocht en vanwege de veronderstelde slechte opkomst van Mountain Magic (30%) het nodig extra gezaaid. Ik kan van deze rassen telkens 1 exemplaar missen. Zijn nog geen supergrote planten, moet ik er wel bij vertellen.

- Defiant

- Mountain Magic (in 2016 tot begin november buiten kunnen plukken)

- Mountain Merit

- Primabella

- Plum Regal

Geplaatst:

hai Vincent,

Had je nog interesse in de komkommer armenian yard long en de tomaten, heb verschillende buitentomaten over

Hoeveel palen heb je nog over en wat wil je er voor hebben..moet zelf ff checken hoeveel ik nodig heb

groetjes Claudia

Geplaatst:

Hoi Claudia,

Ik heb een familie van die Armeense komkommer in de kas gehad, groeide als kool kreeg wel wat vruchten maar de bestuiving was een hoop gedoe maar goed als een zaailing/zaden voor mij hebt wil ik er eentje een kans buiten geven dit jaar.

Tomaten: ik uiteindelijk zelf maar zaden gekocht bij Fruitlent en heb nu zelfs plantjes over: zie mijn updates. Interesse in een phyto resistent ras? Tomatito die jij denk ik heb, deed het bij mij trouwens ook behoorlijk goed, zonder enige bescherming.

Palen: dat kan ik zaterdagmorgen pas bekijken, er liggen er nog wel wat (zowel 1 meter, als 1,60) maar nu ik onverwacht extra veel gaas krijg van Joep en ik veel meer buitentomaten heb dan verwacht (doordat 100% op komt van mijn Vreeken aankoop op 3 april) heb ik de 1.60m palen mogelijk zelf allemaal nodig voor het maken constructies. Eventuele terugruil: komen wij wel uit.

groet

Vincent

Geplaatst: (aangepast)

@ Appelvrouw, Claudy. Charly inzake Nashi:

Slecht nieuws. De 15 winterstekken van 5 rassen lijken niet aangeslagen te zijn. Ze hebben wel gebloeid en waren begonnen aan bladvorming, maar dit is stilgevallen. Een paar zijn zeker dood, een paar zijn extreem zwak. Ik baal hiervan en mijn les is dat ik voortaan toch stekpoeder gebruik.......

aangepast door Gast
Geplaatst:
Hi Goldfish

Ok ik zal mijn beste tomaten rassen voor je zetten. 4 stuks!

En ik neem wat komkommerzaadjes chrystal lemon voor je mee.

Was in je lijstje aan het snorren.

Wat bedoel je met containers? Jerrycans? Kan me er niet echt een voorstelling bij maken

Ik ga dit jaar alcohol maken. Dus zoek nog zaken daarvoor.

Anders is een nashi-loot ook leuk. Ik heb een jonge Nijisseiki staan.

Nou. Zoiets?

Mijn 15 Nashi loten lijken allen niet geworteld te zijn, ondanks bloei en bladvorming................

Geplaatst:

Ik heb wel een rol echte boomband in de auto liggen. Heb je daar wat aan ( een stuk , zoveel je nodig hebt, niet alles )

een tomatenplant ( echt maar 1 ) er voor terug bv.

Geplaatst:

Hoi Bit,

Mijn eigen rol "echte" boomband gemaakt van een soort dik jute, is dus gejat. Ik zoek nog materiaal om 4 bomen tussen twee palen te bevestigen.

Wil je zo'n phyto resistente tomaat van Marcel Joosten proberen? Heb vijf soortjes , laat maar weten.

groet

Vincent

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...