Helly Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 People.. ik loop nu al minstens 2 weken rond met een hoofd als een doedelzak Kan iemand mij vertellen met wat voor kruiden ik kan stomen zodat het enigszins 'los' kan komen?Heb elk moment van de dag een drukkende hoofdpijn, inmiddels is t gesnuit in een zakdoek wel over maar ik voel nog genoeg in mijn holtes zitten wat de hoofdpijn veroorzaakt. Help! En alvast bedankt voor t meehelpen! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Eucalyptus, toch? Ik heb een winterharde soort gezaaid dit voorjaar, en het is al echt een mooi plantje.Ik kan je zo wat takjes toesturen voor een stoombadje. En anders... salie? tijm? Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Oh zou geweldig zijn Jorieke. Elke dag hoofdpijn als je t niet eens gewend bent is toch wel killing Ik heb inmiddels tijm ( ), komen nu bloemetjes in. Hoort dat? Salie heb ik niet.Wil met zo weinig mogelijk chemie de pijn/verkoudheid aan gaan. Heb in t verleden al genoeg moeten slikken/binnen gekregen. Dat ik nog niet licht geef vanuit mezelf is een wonder (en als ik geen humor had was ik nu een zielig hoopje...). Zal ik wat extra postzegels in de envelop doen (voor de verzendkosten) met jouw naam erop, komen ze vanzelf langs. Ik vertrouw erop dat als jouw naam erop staat niemand t open trekt. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Nee tuurlijk hoeft dat niet Ik zal je wat takjes sturen (pm je me je adres?) Maar dan heb je het overmorgen pas Wil je ook zaad? Ze zijn erg makkelijk om op te kweken, al kan ik ook even kijken of ik een kleine plantje uitgespit krijg. Dit jaar bescherm ik ze nog even binnen, volgend jaar mogen ze de winter zelf trotseren. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 stomen met kamille helpt. Ken ook nog wel een handigheidje om de holtes open te blazen. komt eraan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Nee tuurlijk hoeft dat niet Ik zal je wat takjes sturen (pm je me je adres?) Maar dan heb je het overmorgen pas Wil je ook zaad? Ze zijn erg makkelijk om op te kweken, al kan ik ook even kijken of ik een kleine plantje uitgespit krijg. Dit jaar bescherm ik ze nog even binnen, volgend jaar mogen ze de winter zelf trotseren. Heb je nog zaad over Jorieke? Misschien ruilen tegen iets. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Bij deze geen kruiden nodig: Houdt met een vinger 1 neusgat dicht aan de zijkant van je neus. ( Mocht je neus dichtzitten, toch doen. elk klein beetje lucht helpt ) Haal diep adem door het andere neusgat. Houdt deze lucht even vast, wissel van afsluiten van neus en blaas rustig uit het andere neusgat uit. Hoop dat het duidelijk is zo. Dit max. 5x achter elkaar doen, anders kun je misselijk worden. Mag wel meerdere keren per dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Helena, t rare is dat er in principe niets meer uit mn neus loopt, dus mn neus zit niet echt dicht. Maar ik voel wel in mn hoofd dat t nog niet geweldig is. Ik weet even niet hoe ik t uit moet leggen. Bijna mn hele hoofd doet pijn. Als ik buk word ik duizelig en moet ik ff rustig blijven staan/zitten. En gezeur aan mn hoofd kan ik ook weinig hebben nu Kamille.. groeit dat ook in t wild? Ik heb nogal een beperkte kruidentuin op dit moment... peterselie, dille, oregano, citroentijm, lavas en St. Janskruid. Rest moet nog wat (meer) worden. Jorieke, ik zal ff een pm sturen. Alles is welkom waar ik wat mee kan Dennis, als je wacht tot de envelop weer een keer bij je terug is zal t er vast bij zitten Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Helly, ik stuur je ook wel een handje kamille. Moet het vers zijn? Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Helena, t rare is dat er in principe niets meer uit mn neus loopt, dus mn neus zit niet echt dicht. Maar ik voel wel in mn hoofd dat t nog niet geweldig is. Ik weet even niet hoe ik t uit moet leggen. Bijna mn hele hoofd doet pijn. Als ik buk word ik duizelig en moet ik ff rustig blijven staan/zitten. Het is ook juist niet alleen voor neusverkoudheid, juist om de voorhoofdsholtes open te krijgen, mochten die verstopt zitten. Kamille groeit ook in het wild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Helly, ik stuur je ook wel een handje kamille. Moet het vers zijn?Nee dat hoeft niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Er zitten nog wel bloempjes aan de plant, maar met een regenbuitje (zoals nu), zijn ze toch minder mooi En laat ik nou net een heleboel droog in potten hebben gedaan. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Ik vind t geweldig dat jullie zo met me mee willen denken Dank dank dank. Alles is welkom als je even zelf niet meer weet waar je t moet zoeken. Ja kan wel hele artikelen gaan lezen op t internet maar mn hoofd staat er niet echt naar om hele pagina's door te nemen van t hoe en wat. Das t voordeel van zo'n fijn forum als dit. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 kleingesneden ui naast je bed - weet niet of dit ook goed is voor de holtes. Helpt wel als je vlink verkouden bent. Voor de holtes: spoelen met licht zout handwarm water. Voelt in het begin heel raar aan. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 kleingesneden ui naast je bed - weet niet of dit ook goed is voor de holtes. Helpt wel als je vlink verkouden bent. Voor de holtes: spoelen met licht zout handwarm water. Voelt in het begin heel raar aan. Dat met die ui werkt echt. Heel vreemd, maar waar. Je kan ook de ui (een dikke) een beetje uithollen en daar suiker in doen. Dan heb je de volgende dag een uiensiroopje... lepeltjes daar van werken ook goed bij griep en verkoudheid... Het tweede advies werkt ook. Je kan ook dat zoutige water (niet veel er in doen) met een verstuivertje in je neus spuiten. Als je het kant-en-klaar in de winkel koopt, kan het prijzig zijn (volgens mij kocht ik een keer zoiets voor ongeveer 5 euro van dr.Vogel). Zelf gemaakt werkt net zo goed. Wel regelmatig blijven doen, ook als je denkt dat het al weg is, want als niet alle resten uit je holtes zijn, is er kans dat het gewoon weer opnieuw verder gaat... bij mij tenminste... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Dat van die ui en ui+suiker staat me iets van bij nu jullie t erover hebben En ik bedenk me ineens dat ik wel s heb gegoogled naar zo'n Neti-pot om holtes te spoelen. Vriendlief heeft astma en vooral in t voorjaar last van hooikoorts. Eens kijken of ik zo'n ding ergens kan kopen. Hoeft geen super de luxe dure variant te zijn, als t maar werkt. Morgen een vrije dag. Even flink uitslapen en bijkomen. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts