LucV Geplaatst: 13 juli 2011 Geplaatst: 13 juli 2011 Een nieuwe versie van de forumsoftware is altijd een mooie gelegenheid om ook een aantal verbeteringen door te voeren. 1. Update forumsoftwareGeen noemenswaardige wijzigingen. Als je ergens een fout ziet gelieve deze te melden. 2. Nieuwe methode uploaden afbeeldingenZoals een aantal leden al opgemerkt had, de upload methode met tinypic was hard aan vervanging toe, steeds vaker bleken de foto’s maar een beperkte tijd online te staan waarna ze automatisch verwijderd werden door tinypic. Dat is zonde, zeker bij interessante vragen/problemen maar zeker ook in de seizoenstopic’s. Daarom is er gekozen voor een nieuwe upload systeem waarmee je meerdere foto’s tegelijk kunt uploaden, je de foto’s zelf kunt beheren (netjes op datum geupload) en kunt verkleinen. Ik vind het zelf erg fijn en snel werken en belangrijker nog de foto’s zullen niet zomaar van de server verdwijnen tenzij je er zelf voor kiest om ze te verwijderen. Ik heb een korte handleiding geschreven voor het uploaden en verkleinen van foto’s. Vooral dat verkleinen (en het daarna verwijderen van de originele (foto) is van belang om de pagina’s snel te laten laden. De handleiding is hier te lezen: https://www.moestuinforum.nl/hoe-foto-s-op-het-forum-plaatsen-t324.html 3. Google zoekenAan de pagina uitgebreid zoeken is een blok toegevoegd waar je met Google het moestuinforum.nl kunt doorzoeken. Niet altijd, maar zeker in situaties met veel zoekresultaten zijn berichten met Google makkelijker terug te vinden. 4. Facebook en twitterOm aan te sluiten op de populaire sociale media is het vanaf nu mogelijk om direct een pagina te delen op facebook of twitter. De icoontjes zijn te vinden in de balk met: Email naar vrienden Afdrukweergave Volgend onderwerp Vorig onderwerp 5. LinkpaginaOok de linkpagina moest nodig geupdate. Het is nog een beetje zoeken naar hoe ik het een en ander beter kan vormgeven maar voorlopig heb ik de indeling en categorieën van de oude pagina gebruikt. Het idee is om uiteindelijk kleine afbeeldingen of logo’s van de pagina’s neer te zetten. Ik hoor graag jullie tips, zie verder het verzoek in de volgende alinea. De nieuwe linkpagina is hier te vinden: linkpage/lp_index.php 5.1 Verzoek linkpagina 5.1.1 Websites of weblogs van ledenEen deel van de leden houdt actief een weblog bij, in de signature en in je profiel kan je een linkje aanleggen naar jou website / weblog. Aan leden die een eigen website / blog hebben ook de vraag, als ze dat willen en het relevant is, om op hun pagina een linkje aan te leggen naar het moestuinforum. Als je jou website / blog op de nieuwe linkpagina vermeld wilt hebben hoor ik het graag, stuur dan de url met evt. beschrijving via pm. 5.1.2 VolkstuinverenigingenIk zou graag de lijst van volkstuinverenigingen met website compleet maken zodat geïnteresseerden makkelijk een vereniging in hun woonplaat/provincie kunnen vinden. 5.1.3 Interessante sitesIdem voor interessante websites. 5.1.4 Commerciële sitesIdem voor jullie favoriete zaadhandels, kwekerijen en tuinwinkels, ontbreken ze op de lijst, laat het dan even weten. Ik zal de commerciële partijen dan benaderen om een link uit te wisselen met het forum, dat is namelijk de enigste vereiste voor commerciële partijen om zo een stortvloed aan links te voorkomen. Natuurlijk geldt deze regel niet als leden de link aanmelden als nuttig en favoriet. Ik hoor graag welke websites ik kan vermelden. 6. De volgende update?!Als er verzoeken zijn om onderdelen van het forum te verbeteren hoor ik het graag. Idem voor foutmeldingen en problemen. Dat mag hieronder maar ook via pm of email. Er zijn verzoeken voor een moestuinforum encyclopedie / wiki om te voorkomen dat de nuttige informatie zoek raakt tussen de andere topics. Ik ben me hiervoor aan het oriënteren maar door de nogal omslachtige en onduidelijke software kan ik niks beloven. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 juli 2011 Geplaatst: 13 juli 2011 Dank voor de uitleg!Ik zal een link aanleggen naar het moestuinforum.Jet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.