mkleinman Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Ik zag vanmiddag op de volkstuin bij een Saint Remy boompje dit plekje. Is dit vruchtboomkanker of een barst in de bast door bijvoorbeeld vorst? Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Nee. Is een lengtescheur in de bast. Reeds ouder en de wond is netjes dicht gemaakt door de boom met 'wondcallus' ( gewoon gezonde reactie boom op zoiets ). Zou er geen grote zorgen om maken nu, al is de plek wellicht in de toekomst ( jaren ) wat kwetsbaarder daar. Ziet er nu niet slecht uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted February 18, 2018 Author Share Posted February 18, 2018 Thanks! Gelukkig, dat scheelt weer. De tak moet namelijk een gesteltak worden van het 2 jarige boompje. Ik twijfelde vanmiddag en ik ben nu blij dat ik een foto heb gemaakt en gewacht heb met het weg snoeien van dit takje. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts