wrc1 Posted March 1, 2018 Share Posted March 1, 2018 Ik denk dat dit enkel geldig is voor mensen die in België wonen. De provincie West-Vlaanderen stuurt GRATIS bloemenzaad op naar je thuis! Tover je tuin om tot een bloemenakker en help zo de bijen en hommels. Vraag hier je gratis bloemenzakje aan:https://www.west-vlaanderen.be/bijen/laat-het-zoemen-met-bloemen/bestelling-bloemenzaad Bijen en hommels zijn belangrijke bestuivers in de natuur. Eén van de manieren om hen te helpen is te zorgen voor genoeg bloeiende planten in het landschap. Het tekort aan stuifmeel en nectar is in Vlaanderen één van de belangrijkste oorzaken van de achteruitgang van bijen. De suikers aanwezig in de nectar geeft hen de kracht om te vliegen, terwijl de eiwitten in het stuifmeel noodzakelijk zijn voor hun voortplanting. Niet enkel de hoeveelheid bloemen telt, ook de bloemensoort is van belang. Welke soorten en mengsels geschikt zijn voor bijen, wordt reeds lang onderzocht. Een aantal bloemenmengsels hebben zich reeds in de praktijk bewezen en bieden we elk jaar aan tijdens de lente. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lowie Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Wauw zo'n tof initiatief van onze provincie .Ging er juist aanvragen, maar de 10.000 zakjes zijn allemaal al verstuurd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Dat zouden meer gemeenten dat moeten doen..Erg goed.. Ik koop nu vaak zaad en strooi het her en der ook uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sushy Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Ik zou graag zien dat ze dat in Nederland ook doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts