Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Verschillende aardbeirassen, 2e jaar. Deel blijft erg klein


mkleinman

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar bij aardbeiplantje.nl diverse soorten aardbeien gehaald en in bakken gezet op de volkstuin. Afgezien van dat het verschillende rassen zijn heb ik alles verder hetzelfde gedaan. ( loof afknippen, bijmesten, bijvullen van grond etc ).

 

Nu komen de plantjes weer op en zie ik hele grote verschillen.

 

De Daroyal en Korona zijn al heel erg fors en er komen al bloemknoppen in.

 

daroyal92941524225415.jpg

 

korona90061524225424.jpg

 

De Furore en Florence blijven beduidend achter met veel kleinere bladeren en weinig hoogte. Sommige planten komen zelfs nauwelijks weer op.

 

florence78341524225419.jpg

 

furore16191524225421.jpg

 

Heeft iemand hier een mogelijke verklaring voor? En wat is wijsheid? De kleinere planten er uit halen en nieuwe bestellen of komt het nog goed en is het gewoon een kwestie van wachten?

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen ook reactie gehad van aardbeiplantje.nl. Die geven aan dat de Florence daadwerkelijk achter blijft en er niet best uit zien. Hun advies was om niet af te wachten maar ze te vervangen.

 

Ik heb intussen nieuwe plantjes voor die kant besteld

 

Ik ga een aantal planten nog wel transplanteren en meenemen voor thuis. Thuis hebben we ook nog een aantal planten staan in plantenbakken. Die zijn door de vorst grotendeels overleden afgelopen winter.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Ik heb de plantjes intussen vervangen. Het is zonder twijfel vorstschade geweest. De wortels hebben behoorlijke schade opgelopen en er was bij sommige plantjes bijna niets over. Het was eigenlijk al een klein wonder dat ze allemaal nog op kwamen.

 

Ik heb de planten eruit gehaald. De grond deels vervangen en de nieuwe planten ( Korona ) er in gezet.

 

Het zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ze de andere Korona's hebben bij gehaald. Ik vermoed dat de nieuwe planten later in het seizoen aardbeien gaan geven.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...