Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zijn deze zaailingen goed opgekomen?


marcodew

Aanbevolen berichten

2018042214111376331524401274.jpgBeste medetuinierders,

 

Ik heb een weekje geleden pompoen en courgette gezaaid in een kweekkasje. Deze heeft op een lichte plek gestaan en zijn nu uitgekomen. Ik heb nog nooit voorgezaaid dus ik weet niet of deze te dun en te lang zijn geworden zoals ik wel eens lees. Ik heb een foto toegevoegd. Met de witte kaartjes zijn pompoenen, de andere zijn courgettes. Ik heb ze nu overdag buiten in de schaduw staan. Iemand tips of gaat het goed zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze groeien als kool dus je kan ze al in aparte potjes planten.

Je kan die zaailingen eventueel dieper verplanten, zodat de kiemblaadjes net boven de grond zitten. Aan dat stengeltje onder de grond, groeien dan wortels.

Ik zou ze, als ze verplant zijn, 2 of 3 dagen in de schaduw zetten en dan in volle zon.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

152442225200697192696513921524422268.jpgBedankt voor jullie reacties. Ik heb ze net overgeplant in grotere potten. Potgrond gemengd met wat zaai en stek grond. Laat ze vanaf nu buiten in de schaduw voor een paar dagen en dan de zon in. Ik heb een foto toegevoegd. Ik heb nog een vraagje: wanneer zou ik ze in de grond kunnen zetten? Is dat na een bepaalde datum of na een bepaald leeftijd van de stekjes?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraagje: wanneer zou ik ze in de grond kunnen zetten? Is dat na een bepaalde datum of na een bepaald leeftijd van de stekjes?

In de volle grond als de kans op nachtvorst zo goed als voorbij is (na 15 mei ongeveer) en als de plantjes minimaal twee echte bladeren hebben. Dat heeft voor mij altijd prima gewerkt. Pompoen en courgette hebben wel warmte nodig. Krijgen ze dat buiten nu het de komende dagen aanmerkelijk koeler wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog lekker even wachten tot de planten goed gegroeid zijn. Meestal zet ik ze buiten in de tweede week van mei, als ze al lekker groot zijn. Slakken zijn nl gek courgetteplanten en als ze te klein zijn kunnen ze maar weinig hebben en hebben slakken ze in 1 of 2 nachtjes opgegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...