Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zal ik bierviltjes gebruiken als koolkraag of dit product?


Claire68

Aanbevolen berichten

Vanochtend heb ik berichten geplaatst in het topic "koolkragen maken", en ik wil graag meer reacties, daar vraag ik dan maar om in dit subforum "tuinvragen".

 

Ik heb gelezen op die pagina van mergenmetz over koolkragen maken van asfaltpapier. Dat zou goed zijn in verband met de bitumengeur, die waarschijnlijk afschrikwekkend of verwarrend werkt op de koolvlieg. Maar dat spul heet tegenwoordig dakleer en dat is tegenwoordig geen papier meer, en kun je alleen in grote dure rollen kopen, zo krijg ik de indruk. Ik heb hooguit 28 spruitjeszaailingen om uit te planten en ik heb dus alleen maar een stukje asfaltpapier nodig.

 

Als iemand een in Leeuwarden een stukje asfaltpapier voor me heeft: graag, maar ik zocht dus een alternatief. En nu vond ik online onderstaand product, bij de Praxis: een rol van 18cm x 10 meter. Weegt wel 4,5 kg! Met de "keuzekorting" van koninginnedag nu verkrijgbaar voor 10,49 euro.

 

9062229344286-424-424.jpg

 

Is dit een aanrader, denken jullie? Of is dat overdreven?

 

Een ander idee, ook vandaag gevonden op het net, is om bierviltjes te gebruiken. Een vriend heeft wel een rol liggen daarvan. Alleen in het internetverhaal werden die bierviltjes wel besmeerd met asfaltteer. Dat ga ik dan niet doen. Ik heb wel gezocht op zulk spul om te smeren, maar dan kan ik toch beter direct bovenstaande rol kopen lijkt me.

 

Zouden bierviltjes goed kunnen werken?

 

Welk van de twee zal ik morgen gaan gebruiken, wat adviseren jullie mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...