Mb91 Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Hallo, Wij zijn dit jaar begonnen met onze moestuin. Nu staat de twee courgetteplantjes sinds kort in de grond en beginnen de blaadjes wat te verkleuren (geel vlekje en op de ander wittige strepen rondom de nerf) zoals je ziet op de foto's. De plantjes hebben genoeg meststof gekregen en krijgen voldoende water, dus wat kan dit zijn & wat kunnen we eraan doen? Voor meeldauw is het nog te vroeg lijkt mij.. Wij dachten dat ze misschien erg moeten wennen aan hun nieuwe buitenleven? Groetjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Misschien zonnebrand indien je direct in de volle grond hebt geplant. Normaal eerst een paar dagen buiten in de (half)schaduw zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted May 16, 2018 Share Posted May 16, 2018 Lijkt me inderdaad iets teveel zon en ook niet verwonderlijk met deze mooie dagen. De jonge bladeren zien er nog goed uit, dus geen zorgen.Bij pas geplante voorgekweekte gewassen zet ik - bij veel verwachte zon - wel eens een schermpje neer, zodat het aantal zonne-uren voor de plant wordt beperkt. Voor vandaag lijkt het niet nodig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts