Ugor Posted May 22, 2018 Share Posted May 22, 2018 Een aantal maanden geleden heb ik een border gemaakt waarin ik verschillende planten heb gezet. Het zijn allemaal planten die verplaatst zijn, dus de kluit is daardoor beschadigd. Er gaat om de volgende planten:- 3 grotere hortensia's - 2 pioenrozen Daarnaast heb ik een jonge clematis geplant. Tijdens het maken van de border heb ik zo'n 300 liter tuinaarde toegevoegd en een paar kilo gedroogde koemestkorrels. De vorige bewoner hebben volgens mij nooit bemest. De grond leek namelijk erg schraal voordat ik de tuinaarde erop gooide. Het is zandgrond. Om de planten wat te helpen zou ik voedingstoffen aan de grond willen toevoegen, ook omdat ik denk dat het door de zandgrond snel wegspoelt. Wat voor bemesting raden jullie aan om nu te geven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Ugor, met het verrijken van je border met tuinaarde en koemestkorrels zou ik voor nu geen bemesting meer toepassen. Tuinaarde bevat direct opneembare voedingsstoffen, de voedingsstoffen in de koemestkorrels komen meer geleidelijk vrij. Je geeft aan dat de kluiten zijn beschadigd, dus laat de hortensia's en pioenrozen eerst eens aanslaan/herstellen. Je kunt er natuurlijk nog wel een laag compost opbrengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 Fosfor ter stimulering van de wortelgroei? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 25, 2018 Share Posted May 25, 2018 ik zou eerst nog even kijken wat de planten gaan doen met jouw grond plus aardetekorten merk je wel op aan groei en blad en zijn snel aan te vullen en teveel is lastig op te heffen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts