Claudy Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Ik heb een paar dagen geleden mijn tomatenplanten gepland, maar sommigen waren zo lang, dat ik ze een halve meter diep heb gezet. Deels heb ik de planten wel meer gebogen eron gezet. Wat nú..eengat ernaast maken en dan bewateren..of heeft iemand een ander idee? Alvast bedankt voor jullie reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Wat bedoel je met " te diep"? Een halve meter is geen probleem, mits er nog wat groen bovengronds te zien is. Je kunt bv. van een waterflesje van 500ml de bodem afsnijden en vlak bij de tomaat met tuitje naar beneden in de grond graven.Een plantpotje met gaatjes onderin is ook een optie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Komt goed, de tomaat gaat langs zijn steel die onder de grond zit wortels aanmaken, dus heeft hij een halve meter extra aan wortelgoed en hoef jij minder te gieten...En ik maak nooit zo een probleem van water geven....ik geef ze vaak de eerste paar keer alleen extra, daarna moeten ze het zelf uitzoeken..behalve bij hittegolven dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudy Posted May 23, 2018 Author Share Posted May 23, 2018 Dank je Ciska! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Denk er maar aan dat de tomaat familie is van de aardappel (nachtschade achtige).Je kan ze diep planten en aanaarden. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Bij pepers (ook nachtschade)gaat dit minder goed. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krikke83 Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Hoe dieper, hoe liever ze het hebben. Er moet wel nog groen zijn En hoe lager je eerste tomatentros zal zijn. Waardoor je ze langer kan laten groeien met misschien een extra tros Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 is het al eens getest hoe een tomaat groeit als hij dieper wordt geplant? En wat het verschil is met een tomaat die vlak onder de opp wordt gepland? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 Ja hoor. Daar is een topic over. recht dieper poten , tot heel diep. Schuin poten. in bogen poten etc. ( rechtsboven : zoekfunctie ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts