Pompoengek Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Hallo, ik ben nieuw hier. Zelf vind ik pompoenen en kalebassen heel leuk. Nu is mijn vraag: ik heb een best wel kleine tuin 4 bij 6 meter ik heb wel een schutting waar ik de pompoenen kan aan laten groeien. Maar hoe doe je dat? De planten zijn nu tussen de 10 en 25 cm totaal 4 planten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Allereerst welkom, En denk maar: een pompoenengek is nog niet zo gek. Ik heb pompoenen laten klimmen in een wilgentenen schutting en tegen geplastificeerd gaas.Ik heb ze zelf hun weg laten zoeken maar je kan ze helpen door de ranken de goede weg op te sturen of ( heel voorzichtig ) aan te binden.Zorg dat je daar voor geen snijden materiaal gebruikt. Pompoenranken zijn teer.Let ook op risico van windschade.Hou er rekening mee dat sommige soorten flink groot kunnen worden, maar je kan ze goed snoeien.Ook had ik ingegroeide pompoenen in het gaas en in tussen de wilgentenen.Ik vermoed dat kleinere soorten hier beter voor geschikt zijn dan de giants!Je kan eventueel een netje om de vruchten doen.In tuinen kunnen slakken een probleem zijn, die zijn dol op de plant en nog meer op de bloemen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 4, 2018 Share Posted June 4, 2018 welkom tip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts