Jorieke123 Posted June 4, 2018 Share Posted June 4, 2018 Ik zoek, ik zoek: Een kersenontpitter dus. Ik heb zo'n plastic ding van Westmark. En dat is een leuk ding om wat handen vol met kersen mee te doen. Voor mooie taarten ofzo, want ze blijven mooi heel. Maar hij drukt geregeld niet goed door, dus je moet altijd nog even elke kers voelen om er zeker van te zijn dat je niet in een pit bijt als je een hap taart neemt. Of dat er geen pit in je pot jam blijkt te zitten En zelfs na die extra controle zat er een pit in mijn jam!!! Dus ik zoek iets beters, maar vooral sneller ook. Want er zijn heel wat kersen van onze boom gekomen. En de komende jaren wordt dan alleen maar meer Dus ga ik er dit jaar geen gebruik van maken dan komt het de jaren hierna wel! Ik zocht in het Engels en vond iemand die de ontpitter van de foto heeft. Die maakt de kersen wel stuk maar dat geeft niets. Mocht je een merk, naam of andere info hebben waarmee ik verder kan, ook goed! Misschien een Duitse term voor zo'n ding? In 2012 kochten we bijvoorbeeld een gave maismolen van iemand via Marktplaats, ook van gietijzer, waar je een gedroogde hele maïskolf in kunt doen en dat de korrels er dan af worden gedrukt. Die man had een heel huis vol met dat soort molens en dingen. Maar hij was toen al alles aan het verkopen om te stoppen met zijn verzamel-hobby dus hij zal niets meer hebben ondertussen. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Dag Jorieke, Je zou eens kunnen zoeken onder Kirschenentkerner. Via ebay-kleinanzeigen.de M.vr.gr,Antoinette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted June 29, 2018 Share Posted June 29, 2018 https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/kirschenentkerner-kirschsteinentkerner/894585870-86-4743 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 29, 2018 Author Share Posted June 29, 2018 Heeee bedankt, daar kan ik wat mee!! Edit: al is die uit je voorbeeld nog steeds een molen die de kers redelijk mooi houd en dus de pit door een gat drukt. Wel per 4, dus al 2 maal zo snel, maar je zal nog steeds moeten controleren of dat wel goed is gedaan? Die van mijn foto drukt ze denk ik een soort van helemaal uit elkaar en de pit kan echt niet door de opening waar het vruchtvlees wel door wordt gedrukt? Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts