Mister w Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 (aangepast) Een kennis van ons heeft gisteren met de bosmaaier een boompje geraakt , nou de bast lag eromheen helemaal af een stuk van 3 cm in de hoogte. Aangezien ik een echte prutser ben en vrij nieuwsgierig , heb ik vandaag een plan bedacht 1 ik snij de wond schuin in (de bast aan de uiteinden)2 beetje stekpoeder3 donorbast van een andere plant4 wikkelen in folie. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het wat wordt , maar wie weet de blaadjes hangen iig niet meer . 6 juni 2018 aangepast door Gast Quote
marjoleinvdh Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 waarom lijkt het je onwaarschijnlijk? je kan een boom ook enten, dus waarom zou dat dan niet werken met bast? lijk mij een heel slim idee! Quote
Bit Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 wat mij wel interesseert is, van welke boom / plant je de donor bast genomen hebt ? Ook es ? Quote
Mister w Geplaatst: 4 juli 2018 Auteur Geplaatst: 4 juli 2018 inmiddels tijdje verder , de bladeren zijn rood verkleurd , maar inmiddels wel nieuwe scheuten helemaal bovenin. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.