Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Waarom groeit New Market komkommer slecht?

Featured Replies

Geplaatst:

Dit jaar heb ik 2 lichtingen New Market f1 komkommers van Vreeken gezaaid. Beide keren gebeurde hetzelfde: komt op, groeit iets trager dan normaal tot het eerste echte blad begint te ontwikkelen en valt daarna terug. Het groeit nauwelijks meer en het 3e blad/eerste echte blad ziet er ziekelijk uit. Daarna volgt het plantje. Bij een ervaren tuinvriend van mij gebeurt hetzelfde.

5f9a2d4b7459920381bd355dbb12db2b.jpg

De laatste lichting is van 3 weken geleden. 2 weken geleden ook Magnum komkommers van Oranje Band gezaaid die wel goed groeien en gezond ogen.

a9fa8d6af784ba23fe12ba36358ddef3.jpg

Ze stond tot vandaag binnen op een bureau dat op het zuiden staat. De temperatuur van de laatste lichting zal gemiddeld 25 graden geweest zijn. Grondmengsel: Fleurella potgrond + 20% metselzand. Andere jaren geen opkweekproblemen gehad met o.a. de rassen Akito en Tanja.

Wat kan de reden zijn?

Geplaatst:

ik denk aan een virus, dat kan blijven zitten in potjes, je kleding, handschoenen, gereedschap, water en zelfs met de zaden meekomen als die niet schoon zijn

niks meer aan te doen, heul goed schoonmaken en misschien eens een andere winkel proberen?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb ook nog (opnieuw) contact met Vreeken gehad. Die denkt aan een virus dat meegekomen is met het zaad. Wel een beetje zuur zo.

Geplaatst:

Geen idee of dat helpt maar als je opnieuw zaait kan je het zaad en de zaaigrond behandelen met iets antiseptisch zoals kaneel.

Je kan etherische olie van kaneel kopen. Dat werkt wss veel beter. Op bol.com vind je dat.

Het riekt ook lekker.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je voor de tip. Het ruikt hier volgens mijn moeder al naar een Reformwinkel dus dat kan er nog wel bij[emoji28]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.