SanderZeeland Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 Ik ben dit jaar begonnen met een moestuin. En dat valt zeker niet tegen! Van rucola tot venkel en van prei tot tomaten, alles doet het tot nu toe super! En eerlijk is eerlijk: aan de tips op deze website/forum heb ik heel veel gehad. Dank daarvoor allemaal! Nu heb ik een plant, waarvan ik dacht dat het een pompoen was. Zelf gezaaid, de zaadjes had ik gekregen. Maar ik begin nu ernstig te twijfelen: is het wel en pompoen? Het lijkt volgens mij meer op een courgette. Zie de foto. Of... kan dit nog een pompoen worden? Ik moet nog een hoop leren, dus ik ben benieuwd of iemand mij duidelijkheid kan bieden. Alvast bedankt! Quote
Coby71 Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 Dat is idd een courgette. Wel een mooi gezonde courgette. Quote
roeier Geplaatst: 21 juni 2018 Geplaatst: 21 juni 2018 Afgezien van de vruchten is het verschil ook te zien aan de groeiwijze van de plant; pompoenplanten slingeren uitlopers alle kanten op, courgettes blijven compact. Op je foto kun je zien dat alle bladen vanuit hetzelfde punt ontspringen, dus eerder courgette dan pompoen.Het verschil tussen die twee is niet zo groot; een pompoen oogst je volledig afgerijpt, een courgette oogst je nog jong en klein, maar als je die zou laten afrijpen wordt het ook weer haast een pompoen. Wat wel veel voorkomt in deze familie is kruisingen, dus je weet nooit 100% zeker dat het zuiver dit of dat is, ook niet bij gekocht zaad. Mocht je bitterheid proeven, stop dan met eten, het is mogelijk dat er per ongeluk kruisbestuiving met een sierkalebasje heeft plaatsgevonden, en dan zou het gevaarlijk zijn om door te eten. Even oppassen dus en je zintuigen gebruiken, dan is er geen gevaar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.