tijsbel Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 Hey daar, Ik vraag me hetvolgende af. Ik heb in de voortuin een vijgenboompje staan, staat er nu een jaar of 8. Voorheen stond hij een 2tal jaar in pot toen ik nog in een appartement woonde. Hij gaf de eerste jaren vruchten, zelfs de eerste 2 jaar in volle grond. Sindsdien geen vrucht meer gezien. De vijgenboom zelf doet het echter erg goed. Groeit volop en als ik hem niet snoei in de winter zou hij immens zijn. De boom staat uit de wind op een zuid-westen muur-poort. Welk soort vijg het is heb ik geen idee van.Verder heb ik gemerkt dat de vijgenskelleteer mot er sinds een 2tal jaar in zit, welke ik met de hand een voor een probeer te verwijderen.Wat zou de reden kunnen zijn dat de boom geen vrucht draagt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tijsbel Posted June 20, 2018 Author Share Posted June 20, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tijsbel Posted June 20, 2018 Author Share Posted June 20, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 (te)veel snoei in de winter. Daarop reageer de boom door hard te groeien en geen of weinig vruchten.Zomer snoei is groei remmend. Mogelijk krijgt de boom ook teveel voedingstoffen Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts