Fieke Geplaatst: 29 juni 2018 Geplaatst: 29 juni 2018 Ik heb dit jaar voor het eerst de courgette Ronde de Nice in mijn moestuin staan. De plant doet het super, ik dacht wel dat de courgetten kleiner gingen zijn . Zou deze al klaar zijn om te oogsten of wordt die eerst nog wat groener?? Quote
Patrijs Geplaatst: 29 juni 2018 Geplaatst: 29 juni 2018 Ik zeg over courgettes het zelfde als wat Obelix zegt over de Romeinen: Hoe kleiner hoe lekkerder.Zelf pluk ik ze snel nadat de bloem weg is, of met bloem en al.Er zijn er die courgettes uit laten groeien, maar al snel gaan ze zaad maken en wordt de schil harder.Ik ken jouw smaak niet, maar wat let je, proef een courgette van een paar dagen of van meer dan een week een ga op je smaak af. Quote De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 29 juni 2018 Geplaatst: 29 juni 2018 Ronde de Nice heeft de neiging om snel heel groot te groeien. Inderdaad zijn ze klein het lekkerst, zoiets als een softbal (leuk om te vullen). De grootste op de foto is al te groot (voor de soep). Die kleine zou ik nu plukken en dan kijken of je een volgend keer 'm nog ietsje groter wilt laten worden of dat je hem zo lekker vind. Quote
Fieke Geplaatst: 29 juni 2018 Auteur Geplaatst: 29 juni 2018 Voor mij hoeven het geen kanjers te worden, de smaak is mij belangrijker. Ik dacht alleen dat die nog groener moesten worden, vandaar dat ik ze nog liet hangen. Nu wordt het dus soep, de volgende oogst ik sneller . Zo leer je iedere keer iets bij hé! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.