Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Een aantal van de zomerbloeiers die ik in potten en bakken heb staan gaan achteruit en zien er steeds minder mooi uit. Dat terwijl ze tot een week geleden juist erg goed groeide en vol bloemen zaten. In houten bak waar 8 zomerbloeiers in staan heeft er eentje het ook al begeven. Die begon vanaf het hart van de plant af te sterven. Ik zag op een aantal planten ook van die witte dingetjes, daar heb ik een foto van geprobeerd te maken. Je ziet op de foto ook hoe schraal ze ineens geworden zijn qua bloemen. Ik heb wel telkens uitgebloeide bloemen weggehaald en elke dag water gegeven.

1 juli

20180701100707-0121211531119523.jpeg

7 juli

20180707183229-0157591531119660.jpeg

De witte dingetjes

2018070811332986171531048522.jpg

2018070811335880371531048534.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

Er is denk ik iets niet goed gegaan met posten, want ik had de foto's wel geselecteerd maar niet toegevoegd aan het bericht. Maar ik ga ze opnieuw toevoegen

Ik heb ze vloeibare meststof gegeven van DCM voor huis en tuin. Verdunt tot 3ml per liter.

Geplaatst:

zal wel witte vlieg zijn, een motje eigenlijk

die voeding is wel ok, ik denk alleen aan nog wat te droog geweest want er staan best veel planten in die bak; vinger in de grond voelt wel vochtig?

Geplaatst:

Kan die vlieg schadelijk zijn voor de planten, of is ie onschuldig?

De potgrond is geen enkele keer droog gewees. Ik heb hem dagelijks water gegeven. Kan het ook het tegenovergestelde zijn geweest? Dat ik teveel water heb gegeven?

Of kan het liggen aan de vloeibare meststof, want die heb ik even daarvoor toegediend (dag of wat ervoor).

Ik knip regelmatig ook de uitgebloeide bloemen eruit.

Geplaatst:

die vlieg is wel schadelijk, prikt de planten aan;

ja, teveel water kan natuurlijk ook, zoals gezegd voel eens met je vinger of maak voorzichtig een gat in de grond tot de bodem en kijk/voel

de mest is denk ik geen oorzaak, je ziet een teveel aan het blad

wegknippen uitgebloeide bloemen is prima

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...