ADOPEG Posted July 11, 2018 Share Posted July 11, 2018 Iemand een idee wat dit voor een rot is onderaan de ui? Onze uien zijn over het algemeen al een goed formaat, maar sommigen hebben dit.Dus we twijfelen of ze nu niet allemaal moeten oogsten vanwege deze rot/schimmel. Quote ~ Vita rosa est ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted July 11, 2018 Share Posted July 11, 2018 Zitten er geen maden in van de uienvlieg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted July 11, 2018 Share Posted July 11, 2018 Dit is volgens mij geen aantasting door uienvlieg, die is altijd goed te herkennen.Wellicht is het fusarium?Zelf heb ik dit jaar prachtige uien maar ook wat vergelijkbare aantasting.Vooral in de rode uien. Mede daarom heb ik de meeste uien al gerooid.Begint de aantasting met het slap worden en vergelen van de stengels bij uien die achterblijven? Zie ook mijn blog: Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADOPEG Posted July 11, 2018 Author Share Posted July 11, 2018 Fusarium zal het wel kunnen wezen. Er zitten ook van die vlekken op de bladeren. Het lijkt inderdaad vooral op de kleine uitjes te zitten waarbij verdorde bladeren ook een goede indicatie is, 'goede' uien blijven er echter niet vrij van. Quote ~ Vita rosa est ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts