Riraro Posted July 21, 2018 Share Posted July 21, 2018 Is er iemand bekend met aubergines kweken? Ik heb meer omdat ik ze mooi vond dan daadwerkelijk dacht dat het een succes zou gaan worden, 3 aubergine plantjes gezaaid en nu op mijn balkon staan, en ze gaan boven verwachting goed. In 2 vd 3 zitten alleen bloemetjes/knoppen, maar in de 3e zitten nu een stuk of 10 vruchten waarvan de grootste denk ik een cm of 12 lang. De kleinere vruchten groeien snel, maar vanaf een cm of 8 gaat het duidelijk langzamer. Kan dit komen doordat er te veel aan de plant hangt? Of is dit normaal en groeien ze vanaf een bepaald formaat gewoon langzamer? Ik weet helaas niet welke rassen ik heb, het zaad komt uit een gemixt zakje vd lidl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 21, 2018 Share Posted July 21, 2018 Weten wij natuurlijk niet hoe de plant er uit ziet ? foto dus ? Maar is het een prachtige grote plant, kan zo'n plant wel wat aubergines dragen. Maar 10 is wel veel hoor. Als je een deel wegneemt, zal de rest groter worden en de plant gaat ook nieuwe bloemen maken. seizoen is nog lang genoeg. Aaan de andere kant, voordat je vruchten nu gaat weghalen : eerst een foto ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 21, 2018 Share Posted July 21, 2018 Foto erbij is wel handig ter beoordeling van de staat van je aubergines. Het kan zijn dat ze gewoon klaar zijn om te plukken en op te eten. Waarschijnlijk is het een kleinere soort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riraro Posted July 21, 2018 Author Share Posted July 21, 2018 De duidelijkste foto kan de site helaas niet vinden, ik hoop dat deze goed genoeg is, is van vorige week. De 2 grotere op de foto zijn nog iets doorgegroeid, in totaal heb ik er nu denk ik 4 die rond dat formaat zitten. Hij maakt nog volop bloemetjes trouwens. Zou me niets verbazen als er stiekem meer dan 10 vruchten in zitten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Ze zien er uit als bv het soort White Egg. Denk dat je de grootsten er nu al af kunt halen en op kunt eten. Deze gaan dus niet paars worden en waarschijnlijk ook niet veel groter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts