Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Hallo ik stel me even voor

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal, mijn naam is Annemarie en ik ben al jaren een enthousiate (moes)tuinierster. Ik lees al vaak op dit forum mee maar heb me nu aangemeld om ook eens mee te kunnen "praten" .

Ik ben van het type" ik rommel lekker wat aan" en vind eigenlijk alles leuk.

Ik ben ook dol op het opkweken van zaden uit fruit en groentes uit winkel of gekregen van anderen. Ik heb bijvoorbeeld al opgekweekt uit zaad van gekochte producten; avocado's, citroenplanten (een beetje teveel) lychees, gember, knoflook, paprika's , pepers , wilde perzikboompje (hoop ik)

Ik combineer mijn moestuin met mijn "sier" tuin, verder staan er in mijn tuin een kerseboom, twee walnoten, heel veel hazelnoten (eekhoorns ), een tamme kastanje, twee pruimebomen, paarse en witte kruisbes, blauwe bes, rode en witte aalbes, 3 perenbomen (conference, doyenne du comice , en een stoofpeer) meerdere appelbomen (schone van boskoop, notarisappel, jonagold en elstar) , aardbeien, frambozen en rabarber.

Verder ben ik in het gelukkige bezit van een kas, waar ik al heel veel lol van heb gehad en overvloedige oogsten van tomaten komkommers en paprika's.

Eigenlijk hou ik van alle planten en dieren, mijn huiskamer en serre puilen ook uit van de planten. Er scharrelen een flink koppel schattige kippen achter in de tuin in hun ren, de honden ploegen mijn grasveld geregeld om , en in de vijver zitten heel wat salamanders, kikkers en waterinsecten!

Sinds een aantal jaren hebben we samen met de broer van mijn man een stukje bos(ongeveer 1 ha) op twee km afstand van ons huis. We zijn nu geïnteresseerd geraakt in het fenomeen voedselbos en hopen op termijn ons bos om te toveren tot een echt voedselbos. We zijn dit jaar al begonnen met wat experimentele aanplant , hebben een fantastisch bosbessen seizoen gehad en staat er wijn te gisten gemaakt van berkensap wat we in het vroege voorjaar van wat berken getapt hadden.

image66531533208055.jpg

image85501533208061.jpgimage81941533208057.jpg

Mijn man en zonen helpen me altijd geweldig mee, en niet alleen met opeten! Ik hoop veel leuke uitwisselingen met jullie te hebben en veel inspiratie op te doen!

Hartelijke groeten

Geplaatst:

Welkom

Klinkt erg leuk waar je allemaal mee bezig bent en hebt. Het voedselbos zal zeker een groot avontuur worden

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:
Geplaatst:

Hoi Annemarie,

Een goed gevulde tuin zo te zien, prachtig!

Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt !

De tuin is idd goed gevuld, we eten er altijd heerlijk van

Geplaatst:

Plaats eens wat foto's

Geplaatst:

welkom

Geplaatst:

Welkom, het ziet er leuk uit. En mooi plan van dat voedselbos.

Geplaatst:

Welkom !

Geplaatst:

Welkom!

Duidelijk dat je een echte buitenmens bent, leuk!!

Geplaatst:

Welkom ! Dat je hier net zo veel plezier mag vinden als in je tuin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.