Ann'marietje Posted August 2, 2018 Share Posted August 2, 2018 Hallo allemaal, mijn naam is Annemarie en ik ben al jaren een enthousiate (moes)tuinierster. Ik lees al vaak op dit forum mee maar heb me nu aangemeld om ook eens mee te kunnen "praten" .Ik ben van het type" ik rommel lekker wat aan" en vind eigenlijk alles leuk. Ik ben ook dol op het opkweken van zaden uit fruit en groentes uit winkel of gekregen van anderen. Ik heb bijvoorbeeld al opgekweekt uit zaad van gekochte producten; avocado's, citroenplanten (een beetje teveel) lychees, gember, knoflook, paprika's , pepers , wilde perzikboompje (hoop ik) Ik combineer mijn moestuin met mijn "sier" tuin, verder staan er in mijn tuin een kerseboom, twee walnoten, heel veel hazelnoten (eekhoorns ), een tamme kastanje, twee pruimebomen, paarse en witte kruisbes, blauwe bes, rode en witte aalbes, 3 perenbomen (conference, doyenne du comice , en een stoofpeer) meerdere appelbomen (schone van boskoop, notarisappel, jonagold en elstar) , aardbeien, frambozen en rabarber. Verder ben ik in het gelukkige bezit van een kas, waar ik al heel veel lol van heb gehad en overvloedige oogsten van tomaten komkommers en paprika's.Eigenlijk hou ik van alle planten en dieren, mijn huiskamer en serre puilen ook uit van de planten. Er scharrelen een flink koppel schattige kippen achter in de tuin in hun ren, de honden ploegen mijn grasveld geregeld om , en in de vijver zitten heel wat salamanders, kikkers en waterinsecten! Sinds een aantal jaren hebben we samen met de broer van mijn man een stukje bos(ongeveer 1 ha) op twee km afstand van ons huis. We zijn nu geïnteresseerd geraakt in het fenomeen voedselbos en hopen op termijn ons bos om te toveren tot een echt voedselbos. We zijn dit jaar al begonnen met wat experimentele aanplant , hebben een fantastisch bosbessen seizoen gehad en staat er wijn te gisten gemaakt van berkensap wat we in het vroege voorjaar van wat berken getapt hadden. Mijn man en zonen helpen me altijd geweldig mee, en niet alleen met opeten! Ik hoop veel leuke uitwisselingen met jullie te hebben en veel inspiratie op te doen! Hartelijke groeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 2, 2018 Share Posted August 2, 2018 Welkom hier! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted August 2, 2018 Share Posted August 2, 2018 Welkom Klinkt erg leuk waar je allemaal mee bezig bent en hebt. Het voedselbos zal zeker een groot avontuur worden Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted August 2, 2018 Share Posted August 2, 2018 Welkom Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 2, 2018 Share Posted August 2, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted August 3, 2018 Share Posted August 3, 2018 Hoi Annemarie,Een goed gevulde tuin zo te zien, prachtig! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann'marietje Posted August 3, 2018 Author Share Posted August 3, 2018 Bedankt !De tuin is idd goed gevuld, we eten er altijd heerlijk van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted August 4, 2018 Share Posted August 4, 2018 Plaats eens wat foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister w Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 Welkom, het ziet er leuk uit. En mooi plan van dat voedselbos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 14, 2018 Share Posted August 14, 2018 Welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted August 21, 2018 Share Posted August 21, 2018 Welkom! Duidelijk dat je een echte buitenmens bent, leuk!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted August 21, 2018 Share Posted August 21, 2018 Welkom ! Dat je hier net zo veel plezier mag vinden als in je tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts