Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hallo ik stel me even voor

Ann'marietje

Recommended Posts

Hallo allemaal, mijn naam is Annemarie en ik ben al jaren een enthousiate (moes)tuinierster. Ik lees al vaak op dit forum mee maar heb me nu aangemeld om ook eens mee te kunnen "praten" .

Ik ben van het type" ik rommel lekker wat aan" en vind eigenlijk alles leuk.

Ik ben ook dol op het opkweken van zaden uit fruit en groentes uit winkel of gekregen van anderen. Ik heb bijvoorbeeld al opgekweekt uit zaad van gekochte producten; avocado's, citroenplanten (een beetje teveel) lychees, gember, knoflook, paprika's , pepers , wilde perzikboompje (hoop ik)

Ik combineer mijn moestuin met mijn "sier" tuin, verder staan er in mijn tuin een kerseboom, twee walnoten, heel veel hazelnoten (eekhoorns ), een tamme kastanje, twee pruimebomen, paarse en witte kruisbes, blauwe bes, rode en witte aalbes, 3 perenbomen (conference, doyenne du comice , en een stoofpeer) meerdere appelbomen (schone van boskoop, notarisappel, jonagold en elstar) , aardbeien, frambozen en rabarber.

Verder ben ik in het gelukkige bezit van een kas, waar ik al heel veel lol van heb gehad en overvloedige oogsten van tomaten komkommers en paprika's.

Eigenlijk hou ik van alle planten en dieren, mijn huiskamer en serre puilen ook uit van de planten. Er scharrelen een flink koppel schattige kippen achter in de tuin in hun ren, de honden ploegen mijn grasveld geregeld om , en in de vijver zitten heel wat salamanders, kikkers en waterinsecten!

Sinds een aantal jaren hebben we samen met de broer van mijn man een stukje bos(ongeveer 1 ha) op twee km afstand van ons huis. We zijn nu geïnteresseerd geraakt in het fenomeen voedselbos en hopen op termijn ons bos om te toveren tot een echt voedselbos. We zijn dit jaar al begonnen met wat experimentele aanplant , hebben een fantastisch bosbessen seizoen gehad en staat er wijn te gisten gemaakt van berkensap wat we in het vroege voorjaar van wat berken getapt hadden.

image66531533208055.jpg

image85501533208061.jpgimage81941533208057.jpg

Mijn man en zonen helpen me altijd geweldig mee, en niet alleen met opeten! Ik hoop veel leuke uitwisselingen met jullie te hebben en veel inspiratie op te doen!

Hartelijke groeten