Ga naar inhoud

Groenbemester: spitten of niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik lees overal dat spitten niet zo goed is ,en als ik kan probeer ik dat ook niet te doen.

Maar hoe los je dat op als je een groenbemester inzaait.

Geplaatst:

Dank voor jullie antwoord.

Maar de delen van de moestuin die niet meer bewerkt worden zaai ik in met winterrogge , dat ik dan omspit in de lente.

Dat kan ik dan nu niet meer doen of zijn er andere opties.

Geplaatst:

Om terug te komen op zowel je eerste als laatste vraag: als je een groenbemester zaait die zeer vorstgevoelig is, is dan hoef je het waarschijnlijk niet onder te spitten. Of desnoods schoffel/knip je het even kapot als het dreigt te gaan bloeien, maar dat zal nu in augustus niet snel meer gebeuren.

Phacelia kan nu nog net of anders gele mosterd die je tot in diep september kunt zaaien volgens sommige websites. Met gele mosterd wel opletten met vruchtwisseling omdat het lid vd kolenfamilie is.

Japanse haver vind ik ook erg goed (veel organische stof en ook t/m september inzaaibaar). Alleen moet het dan wat serieuzer vriezen om zelf dood te gaan.

Winterroge kan t/m oktober ingezaaid worden maar is winterhard en moet derhalve ondergewerkt worden. De opbrengst organische stof is volgens mij ook lager dan bij Japanse haver.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...