pongo Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Ik lees overal dat spitten niet zo goed is ,en als ik kan probeer ik dat ook niet te doen.Maar hoe los je dat op als je een groenbemester inzaait. Quote
Rick Steendam Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 door het te mulchen. maar mij is niets bekend over het feit dat spitten niet goed is. Quote
pippi Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Tien redenen om niet te spitten: https://wroeten.nl/moestuin/niet-spitten/ Quote
pongo Geplaatst: 11 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2018 Dank voor jullie antwoord.Maar de delen van de moestuin die niet meer bewerkt worden zaai ik in met winterrogge , dat ik dan omspit in de lente.Dat kan ik dan nu niet meer doen of zijn er andere opties. Quote
Daniel Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Om terug te komen op zowel je eerste als laatste vraag: als je een groenbemester zaait die zeer vorstgevoelig is, is dan hoef je het waarschijnlijk niet onder te spitten. Of desnoods schoffel/knip je het even kapot als het dreigt te gaan bloeien, maar dat zal nu in augustus niet snel meer gebeuren.Phacelia kan nu nog net of anders gele mosterd die je tot in diep september kunt zaaien volgens sommige websites. Met gele mosterd wel opletten met vruchtwisseling omdat het lid vd kolenfamilie is.Japanse haver vind ik ook erg goed (veel organische stof en ook t/m september inzaaibaar). Alleen moet het dan wat serieuzer vriezen om zelf dood te gaan. Winterroge kan t/m oktober ingezaaid worden maar is winterhard en moet derhalve ondergewerkt worden. De opbrengst organische stof is volgens mij ook lager dan bij Japanse haver. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.