Die Niels Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Hallo, Ik heb vorig jaar een druif bij mijn schutting geplant.In de lente heb ik hem bijna bij de grond terug gesnoeid en deze zomer heb ik hem langs 2 draden aan het geleid. De zijtakken van de plant zijn nu helemaal gaan hangen. Dat gaat straks niet werken als er trossen aan moeten groeien.Weet iemand een eenvoudige oplossing waarmee ik de zijscheuten de komende jaren rechtop kan houden? Alvast bedankt Quote
harms1 Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 De zijscheuten moet je er straks afknippen Niels, op één à twee goede ogen (knoppen)Dit het liefst vòòr Kerst, zo rond begin december. De hoofdrank(en) blijft behouden. Quote
harms1 Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Uiteindelijk krijg je, als het goed gaat, dit Quote
Die Niels Geplaatst: 11 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2018 Bedankt, Ik ga hem zeker zo snoeien Ik zie alleen niet zo goed voor me hoe het hele zaakje straks niet van de schutting af kantelt als de zijscheuten vrij op de rank staan. . Quote
harms1 Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Begrijp ik, Niels...Waar ik het over heb is zog. Cordonnsnoei. Maar, ik heb mijn druif natuurlijk over een pergola heen laten groeien. Waar je ook voor zou kunnen kiezen, is de zog. Guyotsnoei... misschien in jouw (uw) geval wel beter... http://www.dewijnhoek.nl/database/info62.html Quote
Die Niels Geplaatst: 11 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2018 Ik heb er maar een paar draadjes bij gespannen Quote
harms1 Geplaatst: 11 augustus 2018 Geplaatst: 11 augustus 2018 Nou dat ziet er prima uit, Niels! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.