Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

MIjn courgettes vertonen een raar gedrag. Ik weet inmiddels dat de planten vrouwelijke en mannelijke bloemen kunnen voortbrengen. Ik heb nu verschillende bloemen gehad, maar na de bloei vallen ze af en maken ze dus geen vrucht, Betekent dit dat ik alleen mannelijke bloemen heb en naar vruchten kan fluiten?resized_688_9e1761bae21b488bc1e084b56cca010c.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

Zaten er al hele kleine vruchtjes achter de bloem? de vruchtbeginsel. Als die er niet aan zaten waren het dus alleen mannelijke bloemen.

Geplaatst:
  • Auteur

Nee, er zitten geen vruchtjes achter de bloem. Ik zal straks proberen een foto te plaatsen, als het me lukt tenminste...

Geplaatst:

ik heb maar 1 plant met bloemen alleen de mannelijke en vrouwelijke bloemen zijn tegelijk open. dus telkens als de vrouwelijke bloem uitgebloeid is word het vruchtbeginsel bruin.

Geplaatst:

Ik heb met de courgetplant in het begin een bergje mannelijke bloemen die afvallen, en daarna pas de eerste vrouwelijke bloemen. Dus ik weet niet of dit de eerste bloemen zijn, maar ik denk dat het goed komt!

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:
  • Auteur

Ja het zijn inderdaad de eerste bloemen van de plant. Hopen dan maar dat het goed komt.

Geplaatst:

Als er nu vrouwelijke bloemen komen hoef je je geen zorgen meer te maken hoor.

Geplaatst:

Stampy, je moet eigenlijk even een foto maken van achter de bloem, daar waar het stengeltje zit. Als tussen het stengeltje en de bloem een vruchtbeginsel zit, dan is het een vrouwelijke bloem. Aan bovenstaande foto kun je het niet zien.

Geplaatst:

Op de foto zijn toch meeldraden te zien? Dus dan is het een manlijke bloem., vrouwelijke bloemen hebben stampers.

Geplaatst:
  • Auteur
688_bfdbb3130046316eb11e15c43d3e6db6.jpg
Geplaatst:

Volgens mij mannelijk.

Geplaatst:
  • Auteur

Maar begrijp ik het goed dat er van dezelfde plant ook vrouwelijke bloemen te verwachten zijn?

Geplaatst:
  • Auteur

Zeer bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst:

Op deze foto kan je duidelijk vrouwelijke bloemen zien. Die wil je hebben. Ik heb 4 planten staan en sommige gaven eerst 10 mannelijke bloemen voor ik een keer een vrouwelijke kreeg en andere planten weer precies andersom, waar het aan lag weet ik niet.

826_e13dc4e9a3d6afd631a1372cfbd77954.jpg

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Geplaatst:

En op deze foto zie je ook het duidelijk het verschil tussen mannelijk en vrouwelijk. De bloem middenlinks op de foto is mannelijk, de bloemen met de dikke gele stelen (aankomende courgettes) zijn vrouwelijk.

568_4b73dbabfde6675242f4e55d5d002821.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Het is me duidelijk. Ik maakte vanmorgen deze foto van een aankomende bloem, de steel is duidelijk dikker dan bij de andere, hij is (nog) niet geel zoals bij de vorige foto, maar misschien komt dat nog...

resized_688_02b60b945db34f2e3fac4f0afa2c530a.jpg

Geplaatst:

Ligt er ook aan welk soort het is, Als het groene courgette's worden is het vruchtbeginsel ook groen

Geplaatst:

ik heb t met een pompoen soort... wordt geen pompoen gevormd helaas.

Geplaatst:
ik heb t met een pompoen soort... wordt geen pompoen gevormd helaas.

Tja, en ik met een patisson, prachtige plant, vol met mooi groen blad, je kan er bijna niet overheen kijken...geen vruchtbeginsel te zien. Ik heb er gelukkig nog een die wel geeft.

Heb je nog meer pompoenen Nicolette? Dan scheelt het.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ja maar dat zijn dan weer andere soorten. Deze had ik gekregen van een mede tuinder dus heb ik er maar 1 van. De andere 4 planten geven prachtige vruchten.

Geplaatst:

mijn pompoenen geven ook niets terwijl er wel mannelijke en vrouwelijke bloemen zijn en er zijn bestuiver aanwezig als de bloemen open staan.

Geplaatst:

Rommert ik denk dat het gewoon te maken heeft met het missen van genoeg zon uren op dit moment. Maar wie weet komt het nog.. we houden vol! Jij ook succes met je pompoen

Geplaatst:
ja maar dat zijn dan weer andere soorten. Deze had ik gekregen van een mede tuinder dus heb ik er maar 1 van. De andere 4 planten geven prachtige vruchten.

Ik heb al 10 jaar pompoenen, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Ook niet met patisson trouwens, wel met courgettes. Dus daarvan zet ik er altijd twee. Door die pompoenen heb ik ook de denkfout gemaakt dat grote kwekers alleen 1 soort hebben staan, en dat ik dus wel de zaden van zo`n klein oranje pompoentje kan gebruiken om te zaaien want: alleen bevrucht met eigen soort. Iets minder dan de helft van de planten is een andere soort..gelukkig niet zo`n grote als ik bang voor was, maar ik weet niet of hij zal voldoen aan mijn getrainde pompoensmaakpapillen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.