maximvd Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 We hebben sinds kort een blauwe bes maar we hebben een aantal vragen over de bladeren.Hier een aantal foto's van de plant: https://imgur.com/a/PzwsgyTZoals te zien op de foto's zijn sommige bladeren oneffen en zijn andere bladeren verkleurd.Is dit een ziekte, iets mis met de grond (PH, kalk) of kan dit geen kwaad.Daarnaast vroegen we ons ook af als het echt nodig is om turf rond de plant te leggen.Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruittuin17 Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 De foto is voor mij niet zichtbaar. Nodig.. uhmm wellicht gaat de plant niet dood, maar hij zal wel gebreksziekten krijgen in de verkeerde grondsoort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximvd Posted August 29, 2018 Author Share Posted August 29, 2018 (edited) Ik heb de foto's voor u opnieuw geüpload ditmaal op het forum zelf. Edited August 30, 2018 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 (edited) vlgns mij is dit gewoon einde seizoen; turf is goed voor de plant maar niet zo voor de wereld, als je geen kalkrijke grond hebt beetje mulchen met 10-20 cm eikenbladeren, dennennaalden, hakselhout, naaldhoutschors een linkje voor je grondsoort: linkje Edited August 29, 2018 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Voor het plaatsen van foto's op ons forum zie ook hier: hoe-foto-s-op-het-forum-plaatsen-t324.html Voor de noodzaak van een specialere grond voor je blauwe bessen zijn er wat langerlopende topics. bv : tip-voor-het-planten-van-blauwe-bessen-t3777.html , en bv deze : de-teelt-van-blauwe-bessen-in-pot-t11515.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts