Jump to content

Aanleg bloemen bij uitlopers aardbeien in pot

citroen

Recommended Posts

Aardbeien moeten voor 20 augustus in de volle grond .( Ik kan mijn uitlopers nu niet in de grond uitplanten)

Maken uitlopers van aardbeien in pot even veel bloemen aan , als wanneer ge die uitlopers in volle grond uitplant ?

Hoe laat ik die uitlopers in pot overwinteren ?

Misschien snap ik het niet helemaal, maar waarom zouden gezonde aardbeiplanten in potten voor 20 augustus in de volle grond moeten worden uitgeplant?

En omdat het nu 30 augustus is, je ze dan maar in pot moet laten overwinteren?

In pot laten overwinteren lijkt me veel riskanter dan ze na 20 augustus in de volle grond zetten. De grond is echt nog wel warm genoeg . Het laatste geeft een stuk minder zorg

Lijkt me dat dat wel wat uitmaakt in wat voor maat pot je ze hebt staan. Heb je ze in echt nog kleine potjes staan, zou je ze dus in grotere potten kunnen zetten, verse potgrond gebruiken, gemengd met de grond waar ze volgend voorjaar in komen te staan, verder niet meer mesten nu.

De winter door gewoon buiten laten staan en bij echt hele zware vorstperiode afdekken met vliesdoek tegen te sterke verdamping ( verdroging in de vorst / wind ). Aaardbeien kunnen heel wat koude hebben hoor.

Kun je de potten ook best in het vroege voorjaar uitplanten hoor. Ik heb dat wel gedaan ooit; gewoon een goede oogst gehad.