anne Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Hallo allemaal, Mijn bietjes zijn aan de bovenkant allemaal aangevreten.Kan er niet achter komen wat of wie de veroorzaker is. kan iemand mij vertellen wat het eventueel kan zijn en hoe ik dit kan voorkomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stampy Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Bedoel je het blad of de biet zelf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Bij mij ook de bieten zelf, op onze tuin zouden het ratten, konijnen of muizen kunnen zijn. (De muizen zijn het in mijn geval niet). Je kan kijken of er echt tand afdrukjes in staan b.v. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne Posted July 24, 2011 Author Share Posted July 24, 2011 Ik bedoel de biet zelf.Deze is vanaf de bovenkant aangevreten . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne Posted July 24, 2011 Author Share Posted July 24, 2011 Ik zie geen tand afdrukken staan.Er lopen wel grote rode mieren in de tuin rond en die houden ook van zoet natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Ik zie geen tand afdrukken staan.Er lopen wel grote rode mieren in de tuin rond en die houden ook van zoet natuurlijk. En heb je geen slakken in de tuin? want die eten ook biet..muizen ook, en mieren inderdaad Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne Posted July 24, 2011 Author Share Posted July 24, 2011 Ik heb geen slakken kunnen ontdekken.Dus het zullen wel de mieren zijn.Weet iemand hier dan wat op? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesleyb Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Uhh, misschien een mierenlokdoos in de buurt van de bieten zetten??Is een idee Gr.Wesley Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne Posted July 24, 2011 Author Share Posted July 24, 2011 Dan moet dat wel een hele grote zijn .Ik heb er nogal veel van. Bedankt allemaal voor het meedenken.Als iemand nog iets weet hoor ik het wel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Ik heb geen slakken kunnen ontdekken.Dus het zullen wel de mieren zijn.Weet iemand hier dan wat op? het zou natuurlijk el kunnen dat ze er zijn..slakken zie je alleen in de avond..muizen in de nacht. Je zou een dakpan o.i.d. neer kunnen leggen, als er slakken zijn zou je ze er de volgende dag aan kunnen treffen. of meteen een slakkenval van een jampotje met bier maken en ingraven. Wel een afdakje bedenken met dit weer, anders verdund het bier zo... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne Posted July 25, 2011 Author Share Posted July 25, 2011 Vandaag ga ik aan de slag in de tuin en direct jam potjes plaatsen.Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts