Jump to content

Wat voor een plant is dit?

Merijn Knip

Recommended Posts

Hoi,

Ik zie dit maar meteen als een voorstel ronde.

Ik ben Merijn en werk zins kort in de moestuin van de Vrije School Almelo.

De man die het onderhoud voor mij deed is aan het afbouwen. Mijn kennis is nog klein maar met behulp van een beetje geestelijke compost hoop ik gauw meer te leren. Dit is de moestuin.

IMG857851731539175855.JPG

Mijn vraag:

Kan iemand mij helpen met het identificeren van deze plant? Is het ongewenst of een gewenst gewas. Hoe heet deze plant?

IMG898373621539176464.JPGIMG897095061539176493.JPG

Heb zelf al gezocht maar kom niet verder..

Ik hoop dat iemand het weet en me verder kan helpen....

Groet,

Merijn.

Inderdaad een teunisbloem, hoogstwaarschijnlijk de Grote teunisbloem ( er zijn er verschillende ) : https://wilde-planten.nl/grote%20teunisbloem.htm

Niks mis mee, geen last van, niet giftig, niet eetbaar. Mooi ding. Kan zich erg uitzaaien, maar haal je gewoon weg waar hij opkomt en je hem niet wenst. Zal volgend seizoen gaan bloeien.

Ik herkende hem omdat die van mij buurman zich afgelopen seizoen massaal in mijn tuin had uitgezaaid , het zijn mooie planten maar toch heb ik ze er allemaal uitgehaald vorige maand. Vind ze tussen mijn rozen toch minder mooi. En waarschijnlijk zullen er nog wat zaailingen zich verstopt hebben en alsnog gaan bloeien....dat zien we dan wel.

Niks mis mee, geen last van, niet giftig, niet eetbaar. Mooi ding. Kan zich erg uitzaaien, maar haal je gewoon weg waar hij opkomt en je hem niet wenst. Zal volgend seizoen gaan bloeien.

Wel eetbaar Bit, maar niet zooo lekker.

Ik heb er een stukje over geschreven zie: https://www.bloggen.be/appeljam/archief.php?ID=2347303 ( even doorscrollen tot onder het artikel over de mayonaise)

Waar de mol is is er hoop!