Merijn Knip Posted October 10, 2018 Share Posted October 10, 2018 Hoi, Ik zie dit maar meteen als een voorstel ronde.Ik ben Merijn en werk zins kort in de moestuin van de Vrije School Almelo.De man die het onderhoud voor mij deed is aan het afbouwen. Mijn kennis is nog klein maar met behulp van een beetje geestelijke compost hoop ik gauw meer te leren. Dit is de moestuin. Mijn vraag:Kan iemand mij helpen met het identificeren van deze plant? Is het ongewenst of een gewenst gewas. Hoe heet deze plant?Heb zelf al gezocht maar kom niet verder..Ik hoop dat iemand het weet en me verder kan helpen.... Groet,Merijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted October 10, 2018 Share Posted October 10, 2018 Lijkt volgens mij wel op een rozet bladeren van een teunisbloem....maar zeker ben ik er niet van Maar er bestaat ook een topic over indentificatie van planten....zoek maar eens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merijn Knip Posted October 10, 2018 Author Share Posted October 10, 2018 Ha Ciska,Dank voor je reactie!De plant heeft geen bloem gehad en ligt als een tapijt plat op de grond. We hebben Teunisbloemen in de tuin staan.... Ik las wel dat er meerdere soorten van bestaan. De speurtocht gaat door......Groet,Merijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Inderdaad een teunisbloem, hoogstwaarschijnlijk de Grote teunisbloem ( er zijn er verschillende ) : https://wilde-planten.nl/grote%20teunisbloem.htm Niks mis mee, geen last van, niet giftig, niet eetbaar. Mooi ding. Kan zich erg uitzaaien, maar haal je gewoon weg waar hij opkomt en je hem niet wenst. Zal volgend seizoen gaan bloeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Ik herkende hem omdat die van mij buurman zich afgelopen seizoen massaal in mijn tuin had uitgezaaid , het zijn mooie planten maar toch heb ik ze er allemaal uitgehaald vorige maand. Vind ze tussen mijn rozen toch minder mooi. En waarschijnlijk zullen er nog wat zaailingen zich verstopt hebben en alsnog gaan bloeien....dat zien we dan wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Niks mis mee, geen last van, niet giftig, niet eetbaar. Mooi ding. Kan zich erg uitzaaien, maar haal je gewoon weg waar hij opkomt en je hem niet wenst. Zal volgend seizoen gaan bloeien. Wel eetbaar Bit, maar niet zooo lekker.Ik heb er een stukje over geschreven zie: https://www.bloggen.be/appeljam/archief.php?ID=2347303 ( even doorscrollen tot onder het artikel over de mayonaise) Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merijn Knip Posted October 11, 2018 Author Share Posted October 11, 2018 Super bedankt allemaal. Dit had ik zelf nooit gevonden....nou heb weer wat compost gehad!Erg mooi. Zal het met de leerlingen die er ook mee bezig waren delen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts