Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Moestuinplan 2019

Moestuin_Van_Mark

Recommended Posts

Ik heb sinds kort een moestuin toegewezen gekregen!

Het gaat om een grote tuin van 135 m2 met daarop een kas en een schuurtje.

En een kleinere tuin van 45 m2 met daarop wat fruitbomen.

Dus totaal 180 m2 om te gaan tuinieren!

Nu heb ik een moestuinplan gemaakt, wat naar mijn idee het meest logisch lijkt.

Wat vinden jullie er van? Zijn er nog tips of punten om aan te denken?

Of groenten die ik echt niet moet vergeten?

3sm3iwzn02h.jpg

Van pompoenen houd je misschien niet zo? Die vind ik zelf wel erg leuk. Pastinaak vind ik ook een lekker en is ook makkelijk te telen, maar je smaak kennen we niet. Rabarber?

Courgettes krijg je vast veel te veel van, als je 'diverse soorten' plant. Van één courgette plant die goed gaat kun je al iedere dag een courgette oogsten. De rassen verschillen niet eens zoveel van elkaar als het om smaak gaat.

Let er bij sla ook op dat je niet in één keer een grote rij zaait, want dan heb je veel te veel sla tegelijk klaar, en het is niet te bewaren. Dus af en toe een paar zaadjes zaaien.

Er zijn mensen die bloemen en kruiden liever tussen de groenten doen, rekening houdende met de plaag afwerende effecten die bepaalde bloemen en kruiden hebben, bv. dille bij tuinbonen omdat het zou helpen tegen zwarte luis. Zelf neem ik de combinatieteelten niet zo serieus, of in het geval van die tuinbonen; die zitten bij mij al vol zwarte luis als de dille nog op gang moet komen.