Moestuin_Van_Mark Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Ik heb sinds kort een moestuin toegewezen gekregen! Het gaat om een grote tuin van 135 m2 met daarop een kas en een schuurtje. En een kleinere tuin van 45 m2 met daarop wat fruitbomen. Dus totaal 180 m2 om te gaan tuinieren!Nu heb ik een moestuinplan gemaakt, wat naar mijn idee het meest logisch lijkt.Wat vinden jullie er van? Zijn er nog tips of punten om aan te denken?Of groenten die ik echt niet moet vergeten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Het is handig om rekening te houden met voorteelt bijv. spinazie en radijs en nateelt. bijv. boerenkool/palmkool en spruiten. Je kan dan percelen voor verschillende groenten gebruiken. Sla en andijvie na de uien of knoflook etc. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Van pompoenen houd je misschien niet zo? Die vind ik zelf wel erg leuk. Pastinaak vind ik ook een lekker en is ook makkelijk te telen, maar je smaak kennen we niet. Rabarber? Courgettes krijg je vast veel te veel van, als je 'diverse soorten' plant. Van één courgette plant die goed gaat kun je al iedere dag een courgette oogsten. De rassen verschillen niet eens zoveel van elkaar als het om smaak gaat.Let er bij sla ook op dat je niet in één keer een grote rij zaait, want dan heb je veel te veel sla tegelijk klaar, en het is niet te bewaren. Dus af en toe een paar zaadjes zaaien. Er zijn mensen die bloemen en kruiden liever tussen de groenten doen, rekening houdende met de plaag afwerende effecten die bepaalde bloemen en kruiden hebben, bv. dille bij tuinbonen omdat het zou helpen tegen zwarte luis. Zelf neem ik de combinatieteelten niet zo serieus, of in het geval van die tuinbonen; die zitten bij mij al vol zwarte luis als de dille nog op gang moet komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_Van_Mark Posted November 14, 2018 Author Share Posted November 14, 2018 Bedankt voor de tips!Pompoen en pastinaak komen er zeker bij! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts