Cupcakeje Geplaatst: 20 maart 2019 Auteur Geplaatst: 20 maart 2019 Super gaaf van de guldenroede de pioenstek wit is geen enkel probleem. Een dahlia ook niet die hébben we genoeg heb je nog voorkeur voor een bepaalde soort of kleur ? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 Deze hebben bij mijn schoonouders altijd gebloeid.. kan wel 2 tot 3 jaar duren voor ze weer bloeien na het overplanten. Maar dan hoop ik dat jij net zoveel bloemen krijgt als de originele planten staan ze niet te diep? Als pioenrozen te diep staan bloeien ze niet namelijk.. de pioenrozen zijn wel diva's zullen we maar zeggen die hebben alles graag perfect Ik heb nog een witte over dus die pot ik voor je op ok dan zet ik die witte gewoon bij de rest.Te diep staan ze niet we wachten dit jaar gewoon weer af. Quote
Pegges73 Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Hoi cupcakeje, zonet tijd gehad om je immense lijst te bekijken en als je van het een en ander hieronder iets hebt voor mij, maak je mij superblij. Dank je wel dat je mij wilt helpen. Ik hoor graag of ik jou nog ergens aan kan helpen buiten dat wat in de tuin groeit om dan. Ik koop ook graag een tegoedbon bijv. Bij jouw favoriete tuinder zodat jij wel iets kunt kopen van jouw wenslijstje. Ik heb nog nooit aardpeer op dus dat lijkt mij een leuke om mee te beginnen. Citroentijm, oregano, paarse salie, munt Zaailing:Cayenne peper, morgenroth, mini Bell Zaden: Kousenband purple matMuskade wortelWortel harlequinWortel peterselieKoolrabigele sperziebonen kinghorn wax Alvast bedankt. Quote Groetjes Peggy
Tanja65 Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Cup ik heb nog wel wat overjarige zaadjes van lente-ui voor je (THT 2017). Het komt hier nog redelijk op, dus als je iets extra zaait krijg je er nog wel wat uitjes uit. Zal ik ze voor je meenemen? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Cupcakeje Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 Hoi cupcakeje, zonet tijd gehad om je immense lijst te bekijken en als je van het een en ander hieronder iets hebt voor mij, maak je mij superblij. Dank je wel dat je mij wilt helpen. Ik hoor graag of ik jou nog ergens aan kan helpen buiten dat wat in de tuin groeit om dan. Ik koop ook graag een tegoedbon bijv. Bij jouw favoriete tuinder zodat jij wel iets kunt kopen van jouw wenslijstje. Ik heb nog nooit aardpeer op dus dat lijkt mij een leuke om mee te beginnen. Citroentijm, oregano, paarse salie, munt Zaailing:Cayenne peper, morgenroth, mini Bell Zaden: Kousenband purple matMuskade wortelWortel harlequinWortel peterselieKoolrabigele sperziebonen kinghorn wax Alvast bedankt. Hey Peggy, Alleen de laatste harlequin zaadjes heb ik gister weggegeven maar de rest neem ik voor je mee Quote
Cupcakeje Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 Cup ik heb nog wel wat overjarige zaadjes van lente-ui voor je (THT 2017). Het komt hier nog redelijk op, dus als je iets extra zaait krijg je er nog wel wat uitjes uit. Zal ik ze voor je meenemen? Ow graag ! Ik zaai het toch in een popcultuur dus dan maakt ouder zaad helemaal niks uit Quote
Tanja65 Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 In een popcultuur???? Eh.... Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Cupcakeje Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 Ow stomme autocorrect. Ik bedoelde polycultuur Quote
Tanja65 Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 Ik had er nog nooit van gehoord, wat een tof concept! Dat ga ik zeker een keer proberen in een van mijn moestuinbakken. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Cupcakeje Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 Ik heb dit jaar voor het eerst de polycultuur van Vera greutink geprobeerd en voor mij was het een groot succes ik ga het dit jaar weer doen Quote
Tanja65 Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 Volg je haar boek? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Cupcakeje Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 Nee, schijnt het wel in te staan maar ik heb die zelf nog niet. Ik heb het van haar filmpjes op YouTube. Specifiek dit filmpje Ze heeft nu ook een filmpje over een latere polycultuur, maar die heb ik nog niet getest dus kan ik nog weinig over zeggen Quote
Pegges73 Geplaatst: 24 maart 2019 Geplaatst: 24 maart 2019 Hey Peggy,Alleen de laatste harlequin zaadjes heb ik gister weggegeven maar de rest neem ik voor je mee Nou ik ben met de rest al meer dan gelukkig. Heel erg fijn. Dank je wel. Quote Groetjes Peggy
Cupcakeje Geplaatst: 25 maart 2019 Auteur Geplaatst: 25 maart 2019 @pegges73 ik zag dat de framboos (roze zomerframboos) ook zich zelf weer aan het verspreiden was. Ik kan ze voor je oppotten. Geven wel volgend jaar pas vruchten. Heb ook nog inimini stekjes van dr aalbes van vorig jaar. Lopen nu ook uit dus zijn aangeslagen. Weet alleen niet hoe lang het duurt voor ze.vrucht dragen. Kan wel 3 jaar duren misschien ? Maar als je het leuk vind kan ik een stekje voor je meenemen Quote
Cupcakeje Geplaatst: 25 maart 2019 Auteur Geplaatst: 25 maart 2019 Alle pioenstekken zijn gemaakt. Voor iedereen die een kleur geeft gereserveerd is er 1 bestickerd met naam. Er zijn er nu nog een aantal over dus die aantallen heb ik aangepast in de lijst vooraan. Veel dahlia stekken zijn al gemaakt. En de pepers staan ook klaar. De zaden zijn Ookal klaar gelegd. Nu alleen dr tomaten nog en alle stekjes van de kruiden en de aardpeer uit de tuin scheppen Ik wilde van het krukje achter de pioenroosstekken eigenlijk een vogelbadje maken maar mijn schaal bleek niet groot genoeg iemand toevallig een schaal over van 36 cm? Een beetje diep zodat de vogels kunnen badderen? Dan lijm ik mijn eigenschaal erop voor voer. En dan nog een klein schaaltje erop met steentjes en water voor de bijtjes Ow en als iemand toevallig nog een oude rozenboog heeft liggen ik ben verliefd op die dingen Quote
Cupcakeje Geplaatst: 25 maart 2019 Auteur Geplaatst: 25 maart 2019 Ow nee ik zie nu dat je uit denbosch komt, dan heb ik wel een verzoekje of je iets kan meenemen ik ben namelijk helemaal weg van de jan de groot bosche bollen. Kan je er 2 meenemen als ruil? gaat het niet is het ook goed hoor ! Quote
Pegges73 Geplaatst: 25 maart 2019 Geplaatst: 25 maart 2019 Oh die neem ik dan zeker voor jou mee. Graag zelfs. Ben je maar met tweetjes in je gezin dan? Quote Groetjes Peggy
Cupcakeje Geplaatst: 25 maart 2019 Auteur Geplaatst: 25 maart 2019 Ik ben idd alleen met mijn vriend maar die eet geen bosche bollen. Dus het is er 1 voor in het weekend en dan doe ik er stiekem 1 in de vriezer voor later sinds ik die bosche bollen heb gegeten vind ik andere niet meer lekker Quote
Pegges73 Geplaatst: 26 maart 2019 Geplaatst: 26 maart 2019 Helemaal goed dan ik neem ze voor je mee. Ik ken het, wil ook niets anders meer. Quote Groetjes Peggy
Ciska Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Hey cup, Je wilde wat Japanse anemoon van mij....welke kleur eigenlijk? wit of roze? Of beide Ik zag in topic van Mellie dat je stekken van aardbei evie 2 aanbood, hebbe daar nog 1 van? Quote
Cupcakeje Geplaatst: 31 maart 2019 Auteur Geplaatst: 31 maart 2019 Nee van de evie2 heb ik juist niet genoeg stekken. Ik ga morgen de aardbeien op de volkstuin plaatsen. En dan heb ik misschien elsanta aardbeien over, maar die zijn dan als eerste voor mellie en ik heb geen idee hoeveel ze er wilt en of ik overhoud ik kan niet zo ruimtelijk denken dus moet ze eerst neerzetten op het betreffende stuk voor ik het weet Hmm wit of roze moeilijk keuze doe maar wit, dat past altijd wel in boeketten Quote
Ciska Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Elsanta heb ik al wel staan... Mag ik dan alvast een stek evie 2 reserveren voor het najaar? Want volgens mij is mijn evie 2 verdwenen...maar moet nog even goed zoeken. Misschien zie ik haar over het hoofd en staat ze tussen de rest verstopt, ik laat het je nog wel even weten. Je mag ook beide anemonen hoor...zowel wit als roze...tis licht roze..geen donkere kleur. Quote
Cupcakeje Geplaatst: 31 maart 2019 Auteur Geplaatst: 31 maart 2019 Vraag dat met het najaar nog eens, ik ga dat geheid vergeten. En ik moet mijn eigen evie2 2 collectie nog uitbreiden dus kan nu nog niks zeggen over de hoeveelheid stekjes die over zijn Ow als je beide over hebt dan graag Quote
Cupcakeje Geplaatst: 1 april 2019 Auteur Geplaatst: 1 april 2019 Ik heb 5 kruisbes stekjes van de tuinbuurman gehad. Heb er zelf aan 2 wel genoeg dus ik kan er 3 weggeven. Ik weet niet welk ras het is. Maar ze hebben stekels op dr takken en de bessen zijn erg zoet Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.