Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Broedseizoen, wat gaan jullie uitbroeden en hoe?


Jane Doe

Aanbevolen berichten

Nog ff een update van de kuikens met een paar foto’s van vorige week. Ze zijn nu 7 weken. 
De kloekjes zorgen nog steeds voor de kuikens al wordt dat wel langzaam wat minder.
Ze hebben ook al een paar keer een poging gedaan om op stok te slapen bij de andere kips. Maar dat geeft een hoop onrust en uiteindelijk worden ze dan weggejaagd door de dames die het ‘fort’ bezetten. 

3021A458-61DF-4176-AC89-296FEC0E45CF.jpeg

CB483C46-C908-49B5-A029-DE9A572430DB.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Mijn Red Island krielkuikens van eind april zijn inmiddels uitgegroeid tot 3 jonge kippen. 2 hennetjes en één haantje dat inmiddels op volle sterkte kraait in de ochtenduren. 

De info die ik kreeg van de eigenaar over dit ras/zijn kippen klopt. Het haantje kraait minder schel dan de andere krielhaantjes die ik had. En ik wordt niet wakker van van zijn ochtendritueel als ik alleen het dakraam openzet. De buren lijken  er ook geen last van te hebben. 
 

Of hij zo tam blijft als hij nu (4 maanden) is zal nog moeten blijken. Maar ik zie nog helemaal geen vervelend haantjesgedrag. 
 

Hij lijkt zich te ontwikkelen als een echte gentleman en roept inmiddels de hennen als er iets lekkers te pikken is. Maar vervolgens stort hij zichzelf nog wel op de tweede etensbak als hij flink honger  heeft en laat dan de dames niet voorgaan.  De eerste etensbak is voor Ini mini. Nog altijd mijn hoofdkip.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig dat kleine grut, zal nog wel even duren voor ze mee op stok mogen.

Meestal worden de hanen minder lief zodra de hormonen gieren, met de eerste broedseizoen kunnen ze echte piephanen worden. Hier heb ik zo een plezier van de Jersey en Barbezieux rond de 8 kg schoon aan de haak. De Bressen voel je in de kuiten maar die zijn niet zo zwaar. Daarbij vliegen de joekels ook romp en gezichthoogte je aan, zeer aangenaam. Helaas krijgt onze kleine manneke elke haan zo gek met zijn geplaag. Alleen de Zweedse haan blijft lief, fijne haan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later ...

Weinig plannen voor dit jaar. Rondje of 2 Brahma's zullen er wel in de broedmachine komen, eventueel aangevuld met wat andere eieren die ik dan beschikbaar heb. 

 

Ga er vanuit dat de wyandottes zelf wel weer aan het broeden gaan (en dan vooral die ene zijdehoen die daar nog tussen loopt).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...