ValeriePlantje Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Ik wil dus een bloedsinaasappelplant proberen kweken. Pitjes zitten nu 6 dagen in hun kiembakje, en ik heb een vraag.Is het normaal dat de pitjes helemaal openbreken in verschillende stukjes? Zoals je op de foto kan zien, bv pitje links bovenaan, vallen ze uit elkaar terwijl ze aan het kiemen zijn.Zou ik ze nu al in potgrond moeten stoppen of wachten tot ze meer ontwikkeld zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ValeriePlantje Posted January 17, 2019 Author Share Posted January 17, 2019 Sorry, foto vergeten bijvoegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ValeriePlantje Posted February 5, 2019 Author Share Posted February 5, 2019 Deze 4 sinaaspitten waren dus opengesprongen tijdens het voorkiemen. Ik heb ze alle 4 voorzichtig met een pincet opgenomen om ze te planten. Dit was op 20/1. Groot is dan ook mijn verbazing dat er uit deze 4 pitten 6 kiemplantjes tevoorschijn komen. Vraag mij wel af of dit normaal is ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 5, 2019 Share Posted February 5, 2019 Ja hoor, allemaal normaal. De kweek verder als Citrus/ sinaasappel : lekker lastig in Nederland dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts