Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik zal zoet en hartig aan taart meenemen

Ik neem wat te drinken mee, want kennelijk is daar gebrek aan. Een fles Spa groen en een sapje van het een of het ander. Ik ben zelf dol op ananassap, dus misschien maak ik mezelf wel blij en ga voor ananas!

Ik ga een beetje terugkrabbelen voor een zoete én hartige taart, want te druk. Het wordt een van de 2 en indien hartig: vega.

Voor de proeftafel neem ik chilivlokken en wat paprikapoeder mee om te vergelijken met Henks chili. Ik kijk nog even of ik iets anders kan meenemen van eigen makelij.

Geplaatst:

Er is nog geen gebrek aan drinken hoor Mellie, heel veel mensen hebben nog niet laten weten wat ze mee gaan brengen.

In de week voor de MTFD ga ik mensen lastig vallen

Prima wat je meebrengt, ik zal je noteren voor het drinken en laat je dan even op hartige taart staan als je tegen die tijd even laat weten wat het gaat worden?

Geplaatst:

Ik ben een paar dagen aan t fietsen voor de mtfd en kan dus niet koken. Misschien kan ik ergens een streekproduct kopen? Dat zal dan wel zoet zijn Deventer koek oid..is dat wat? Of nee, wacht, ik weet het al het wordt smokkelkoek

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ook nog niet, die gaan we dan kopen bij een ( kampioensbakker) bakker in Didam, Daar fietsen we langs dus. De ingrediënten staan op zijn website trouwens, als ik er aan denk draai ik dat nog uit.

Voor de proeftafel nemen we ook mispellikeur en eau de vie mee...

Geplaatst:

Is er ook een ruiltafel / weggeeftafel waar ik heel wat van mijn aardperen kwijt kan?

Ik wil wel een limburgse vlaai meenemen. Verder denk ik nog even na.

Geplaatst:

in De smokkelkoek zitten rozijnen en hazelnoten. Vallen rozijnen ook onder bosvruchten Tanja?

Ik neem voor Joep en Jorieke eigen appelsap mee, enkele flessen en verder kijk ik nog even.

Geplaatst: (aangepast)

Even ter info:

Ieder jaar hebben we een ruil tafel

Op deze tafel kan je verschillende dingen kwijt.

Zaden, overschot aan zaailingen of zaailingen die speciaal met de ruiltafel in gedachte gezaaid zijn,

oogst, ingemaakte oogst of andere moestuin gerelateerde zaken.

Deze dingen zijn voor ieder die wil om mee te nemen. (Laat natuurlijk ook wat liggen voor een ander )

IMG077746981552999072.JPG

Verder is er natuurlijk de lunch tafel. We streven er naar om beide tafels lekker vol te krijgen!

DSC348037611552999214.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik heb mij zojuist ook aangemeld voor de forumdag. Ik ga nog nadenken over wat ik mee zal nemen. Is de opsomming aan het begin van dit topic nog up to date?

Groetjes Peggy

Geplaatst:

Dan maak ik wel een aantal diverse hartige hapjes (wrapjes, gehaktballetjes, gevulde mini paprikaatjes/tomaatjes) zoiets zeg maar. Voor de voorraadkast neem ik wel (zoet) broodbeleg mee.

Groetjes Peggy

Geplaatst:

Div hapjes is prima houd er alleen rekening mee dat het voor een grote groep is het is dan beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid.

Dus liever 20 gevulde tomaatjes dan 5 wraps en 5 tomaatjes.

Ok?

Geplaatst:

Oh het was zeker de bedoeling om veel meer dan een paar stuks mee te nemen hoor. Meer een schaal, bakje met het een en een schaal of bakje met het ander. Ik houd ook nogal van aanrommelen in de keuken en wilde een soort van tapas-achtige dingetjes maken. Ik bedoelde dan wrap rolletjes met bijv. roomkaas/zalm, wrap rolletjes met pesto/serranoham, stokjes met mini tomaatjes en garnaaltjes, Prikkertjes met mini paprikaatjes en gehakt uit de oven, gehaktballetjes met salsadipje en/of roomsausje. Allemaal erg lekker. Kan iedereen een beetje kiezen, zag ook wel dat er een paar mensen met een allergie waren en zal daar dan ook uiteraard rekening mee houden. Wellicht switch ik nog wel naar iets vegetarisch ook.

Groetjes Peggy

Geplaatst:

Joep en joriek hebben een voorkeur voor vegetarisch.

@ang....geloof dat de thuiskok het nog steeds niet weet, maar zal hem even vragen of ie het weekend er over na wil denken...of wilde iets met hartige taart maken en dan vegetarisch en een normale...maar hij heeft zoveel dingen opgenoemd dat ik het ook niet meer weet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...