angela († maart 2025) Geplaatst: 9 maart 2019 Auteur Geplaatst: 9 maart 2019 Het verzoek is er al heel lang om bij je gerecht even te melden wat er in zit, maar in de praktijk komt er gewoon niets van.Dit heeft niets met onwillendheid te maken maar het eten is gewoonlijk iets wat last minute gebeurd en dan word een lijstje vergeten. Quote
Cupcakeje Geplaatst: 9 maart 2019 Geplaatst: 9 maart 2019 Mijn +1 neemt een pasta salade mee. Ik moet zelf nog nadenken naast chocolade paaseieren om te verstoppen Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 maart 2019 Auteur Geplaatst: 9 maart 2019 Ik vermeld het gewoon onder cupcake.Ik denk niet dat het nodig zal zijn om eieren te verstoppen? Al weet ik zeker dat Jorieke goed zal zoeken. En misschien Pleun en Hera ook wel Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 maart 2019 Auteur Geplaatst: 14 maart 2019 Ik ga ervan uit dat er nog meer mensen drinken mee gaan brengen, en dan moet het goed komen.Ik noteer je voor 2 cola.Breng je gewone cola mee of light of zero? Wil het er even bij vermelden. Quote
Mellie Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Ik zal zoet en hartig aan taart meenemen Ik neem wat te drinken mee, want kennelijk is daar gebrek aan. Een fles Spa groen en een sapje van het een of het ander. Ik ben zelf dol op ananassap, dus misschien maak ik mezelf wel blij en ga voor ananas! Ik ga een beetje terugkrabbelen voor een zoete én hartige taart, want te druk. Het wordt een van de 2 en indien hartig: vega. Voor de proeftafel neem ik chilivlokken en wat paprikapoeder mee om te vergelijken met Henks chili. Ik kijk nog even of ik iets anders kan meenemen van eigen makelij. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 maart 2019 Auteur Geplaatst: 14 maart 2019 Er is nog geen gebrek aan drinken hoor Mellie, heel veel mensen hebben nog niet laten weten wat ze mee gaan brengen.In de week voor de MTFD ga ik mensen lastig vallen Prima wat je meebrengt, ik zal je noteren voor het drinken en laat je dan even op hartige taart staan als je tegen die tijd even laat weten wat het gaat worden? Quote
Wortel Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Verzoek was gewone cola toch? Dan neem ik dat mee. Andere voorkeur is ook goed, moet het toch nog halen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 maart 2019 Auteur Geplaatst: 14 maart 2019 Graag gewone, die word het meest gedronken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Ik ben een paar dagen aan t fietsen voor de mtfd en kan dus niet koken. Misschien kan ik ergens een streekproduct kopen? Dat zal dan wel zoet zijn Deventer koek oid..is dat wat? Of nee, wacht, ik weet het al het wordt smokkelkoek Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 maart 2019 Auteur Geplaatst: 14 maart 2019 Die ken ik nog niet, word genoteerd. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Ik ook nog niet, die gaan we dan kopen bij een ( kampioensbakker) bakker in Didam, Daar fietsen we langs dus. De ingrediënten staan op zijn website trouwens, als ik er aan denk draai ik dat nog uit. Voor de proeftafel nemen we ook mispellikeur en eau de vie mee... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 Is er ook een ruiltafel / weggeeftafel waar ik heel wat van mijn aardperen kwijt kan? Ik wil wel een limburgse vlaai meenemen. Verder denk ik nog even na. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 maart 2019 Auteur Geplaatst: 18 maart 2019 ja dat kan op de ruil tafel.Daar worden plantjes, zaden, inmaak, oogst en zo aangeboden. Je mag zelf weten wat je meebrengt, 1 ding is ook genoeg hoor.Zal ik je noteren voor vlaai? Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 in De smokkelkoek zitten rozijnen en hazelnoten. Vallen rozijnen ook onder bosvruchten Tanja?Ik neem voor Joep en Jorieke eigen appelsap mee, enkele flessen en verder kijk ik nog even. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 19 maart 2019 Geplaatst: 19 maart 2019 Prima Angela, vlaai neem ik mee. En de aardperen ook, want ik heb er wel wat veel in de tuin staan. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 maart 2019 Auteur Geplaatst: 19 maart 2019 (aangepast) Even ter info: Ieder jaar hebben we een ruil tafelOp deze tafel kan je verschillende dingen kwijt.Zaden, overschot aan zaailingen of zaailingen die speciaal met de ruiltafel in gedachte gezaaid zijn, oogst, ingemaakte oogst of andere moestuin gerelateerde zaken.Deze dingen zijn voor ieder die wil om mee te nemen. (Laat natuurlijk ook wat liggen voor een ander ) Verder is er natuurlijk de lunch tafel. We streven er naar om beide tafels lekker vol te krijgen! 22 maart 2019 aangepast door Gast Quote
Pegges73 Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Ik heb mij zojuist ook aangemeld voor de forumdag. Ik ga nog nadenken over wat ik mee zal nemen. Is de opsomming aan het begin van dit topic nog up to date? Quote Groetjes Peggy
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 maart 2019 Auteur Geplaatst: 22 maart 2019 Ja de eerste pagina word iedere keer bij gewerkt.Laat maar weten wat je mee wilt brengen er is nog tijd genoeg. Quote
Pegges73 Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Dan maak ik wel een aantal diverse hartige hapjes (wrapjes, gehaktballetjes, gevulde mini paprikaatjes/tomaatjes) zoiets zeg maar. Voor de voorraadkast neem ik wel (zoet) broodbeleg mee. Quote Groetjes Peggy
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 maart 2019 Auteur Geplaatst: 22 maart 2019 Div hapjes is prima houd er alleen rekening mee dat het voor een grote groep is het is dan beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid. Dus liever 20 gevulde tomaatjes dan 5 wraps en 5 tomaatjes. Ok? Quote
Pegges73 Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Oh het was zeker de bedoeling om veel meer dan een paar stuks mee te nemen hoor. Meer een schaal, bakje met het een en een schaal of bakje met het ander. Ik houd ook nogal van aanrommelen in de keuken en wilde een soort van tapas-achtige dingetjes maken. Ik bedoelde dan wrap rolletjes met bijv. roomkaas/zalm, wrap rolletjes met pesto/serranoham, stokjes met mini tomaatjes en garnaaltjes, Prikkertjes met mini paprikaatjes en gehakt uit de oven, gehaktballetjes met salsadipje en/of roomsausje. Allemaal erg lekker. Kan iedereen een beetje kiezen, zag ook wel dat er een paar mensen met een allergie waren en zal daar dan ook uiteraard rekening mee houden. Wellicht switch ik nog wel naar iets vegetarisch ook. Quote Groetjes Peggy
Ciska Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Joep en joriek hebben een voorkeur voor vegetarisch. @ang....geloof dat de thuiskok het nog steeds niet weet, maar zal hem even vragen of ie het weekend er over na wil denken...of wilde iets met hartige taart maken en dan vegetarisch en een normale...maar hij heeft zoveel dingen opgenoemd dat ik het ook niet meer weet Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 maart 2019 Auteur Geplaatst: 22 maart 2019 Helemaal goed hoor Peggy ik zeg het alleen nog een keer voor de zekerheid sommige mensen vergissen zich wel eens in de hoeveelheid die er gegeten word. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 maart 2019 Auteur Geplaatst: 22 maart 2019 Cis kan Jim eigenlijk ook loempia's maken Of frikadel misschien ook een idee? Een kennis van me maakt wel eens een groene bonen salade best pittigIk roep maar wat hoor altijd goed. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.