angela Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 (edited) Vergeet niet je aan te melden!aanmeldtopic Moestuinforumdag voorjaar 2019 wie brengt wat mee? Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen. En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het de bedoeling dat iedereen die zich aanmeld iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen.Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken. Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen. Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden. Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB?Willen de mensen die iets hartigs meebrengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.Vermeld wel:1. het ras,2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!) Misschien is het ook weer leuk om een proeverij te doen? Eigengemaakte kaasjes, jam, chili saus, iets zuurs enz.Voor diegene die iets meebrengen:*Willen jullie vermelden wat het gerecht is wat je meebrengt en wat erin zit? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht.*Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid. *Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd!*En nog een kleine tip, verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten. Allergieën: Anna3: olijfolieTanja65: alle bosvruchten Hartig Eten: Willen de mensen die iets hartigs mee brengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?Jorieke: eigen produktenAngela: zalmsalade + eisalade met lente ui + eisalade met curry+ komkommersalade + wraps maar die mag je zelf smeren + gusto tomatenMellie: broodNasuada: Pastel de choclo. Hartige mais taartCharly: div. kaasjesTanja65: soepCupcake: pastasalade, broodPegges73: div. hapjes afgemeldMikki: 3x Turks broodCiska's kok: 2x pastei (1x vlees + 1x vega)Appelvrouw: kipchipsJootje: crackersMylena: courgette soep (gemaakt met kippenbouillon ) en eiersaladeStan: spelt quicheWiske (+1Charly): gluten/lactose vrije crackers. Nat74: rauwkostSpitskool: vega smeersel, crackers Tygovdm: crackersYuras: geverfde eieren Zoet eten:Cupcake: chocoladeCoby71: beschuitKruidenvrouwtje: chocolade cakeKoolrabi: RozijnennotenbroodCiska: oranjekoekAppelvrouw: smokkelkoekFlup: vlaaiClaudy: sinaasappel-hazelnotencakeAnna3: rabarber cakeHenkg: taart met div vruchtenSpitskool: watermeloenMellie: witte chocolade taartJorg: bollussen Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt):Coby71: 2 pakken drinken zonder prikKruidenvrouwtje: limonadeKoolrabi: 2 flessen appel/ananas/mango sap Appelvrouw: 2 flessen appelsapWortel: 2x fles colaMellie: 1x fles spa groen, 1x fles sapAngela: 1 liter aardbei limonade, 1 liter sinaasappel limonade met limoenCharly: 1 fles geitenmelkJootje: 2x fles limonadeKenbeimer: colaYuras:Bouwvrouwe: vlierbloesem siroopGoldfish: 7-upWiske: 2x fles cola Nat74: appelsapSpitskool: 2x spa roodMikki: 3x vruchtensapTygovdm: groene ijsthee Div. :Bouwvrouwe: bordjes, soepbekersCiska: bordjesMylena: 20 bordjes, kleine bordjes en een paar plastic soepkommen Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?:(Zij vraagt: zout, keukenrol, toiletpapier, koffie, rijst en meestal word ze ook wel blij van pindakaas hagelslag snoepgoed enz. Er staan ook nog wat andere dingen op haar eigen ruillijst) Angela: doos met.... shampoo, badschuim enz.Appelvrouw: appelsapPegges73: zoetigheid voor op broodCharly: geitenmelk + ?Tanja65: koffie, wc papierKoolrabi: keukenrolBouwvrouwe: zoutCiska: koffie, bleekCupcake: wc papier, zoetigheidWortel: koffieWiske: potje pindakaas, suiker en keukenrol.Nat74: pindakaasSpitskool: zoutGoldfish: div-------------------------Totaal: Proeftafel:Coby71: jamGoldfish: Babaco / BergpapayaKoolrabi: potje anijs/gember/koriandermosterdAppelvrouw: mispelgelei, mispellikeur, eau de vieCharly: mispellikeur, 1 literfles paardenbloemenwijnMellie: chilivlokken, paprikapoederHenkG:Charly: pot dulche de lecheBouwvrouwe: mispelgelei, en mispel siroop Nog nodig:Hartige dingen voor de lunch. Gewone cake Div: geen borden bestek bekers nodig volgende keer, voorstel om zelf bord mee te brengen Zie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën. Edited May 5, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Ik neem sowieso paas chocolade mee. Heb ook enorm dr behoefte om paaseitjes te verstoppen en verder moet ik nog nadenken over iets lekkers voor de lunch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Ik zal zoet en hartig aan taart meenemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coby71 Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Ik neem in elk geval 2 literpakken drinken mee zonder prik. En wat jam ed van eigen maak. Met beschuit uit de winkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 21, 2019 Author Share Posted January 21, 2019 Staat weer genoteerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Pastel de choclo.Hartige mais taart( met gehakt en kip van eigen land).Paar mtfd geleden al eens gemaakt en dat was in de smaak gevallen.Toevallig stond dat vandaag ook op het menu. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Ow ben benieuwd nas klinkt heerlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Nom, Nas! Dat ziet er lekker uit hoor Ik ga even voor safe en zeg dat ik zelfgebakken brood mee neem. Altijd handig voor alle jammetjes en crea smeerseltjes van iedereen Zal ik es glutenvrij brood bakken? Da’s weer een keer wat anders en dan concurreer ik niet mer Anna Ik hoop dat ik ook geitigheden kan meenemen, als in melk / kaas ter probeersel. Maar dat is allemaal onder voorbehoud van wat onze Witte geit ervan bakt enzo. Of nou ja. Wat zij ervan maakt zal allemaal wel kloppen. Daar zij meer ervaring heeft dan ik. Maar ja. Dan moeten wij ook nog alles goed doen enzo. Dat dus. Edit. Ah nee! Anna kan niet volgens mij he. Peop! Nou ja. Eender welk brood dan. Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Onder voorbehoud voor de proeftafel: verse Babaco / Bergpapaya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted January 22, 2019 Share Posted January 22, 2019 Chocolade cake lekker met de Pasen plus een pak limo Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Zeg het maar....oranjekoek of appeltaart? De thuiskok denk nog even na... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Oranjekoek! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Das de Fries in jou die spreekt Leuk dat je ook komt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Heb ook enorm dr behoefte om paaseitjes te verstoppen :shh Ja dat is leuk..hebben Lie en ik gedaan in ehhh : mtfd 2014? Toen kwam Esther nog met een hele berg kinderen. Even informeren hoeveel kids er zijn. Lie wil vast meehelpen verstoppen..vind-ie leuk Oranjekoek!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Ik stem ook op Orange koek Nemen mensen de kinderen mee? Dan ga ik samen met lie wel eitjes verstoppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted January 29, 2019 Share Posted January 29, 2019 Daar hebben wij geen kinderen voor nodig toch Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
koolrabi Posted January 30, 2019 Share Posted January 30, 2019 Ik breng mee: 2 flessen appel/ananas/mango sap en een rozijnennotenbrood voor de proeftafel (ovb) een potje anijs/gember/koriandermosterd Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 30, 2019 Share Posted January 30, 2019 Ik neem in ieder geval een paar flessen appelsap mee en voor de proeftafel mispelgelei. Kan ook wat van de mispellikeur meenemen die is wel klaar tegen die tijd. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Ik neem ook mispellikeur mee, dan kunnen we mss vergelijken, als Appeltje ook meeneemt. En anders is ie gewoon in zijn eentje ook leuk.En een liter-fles paardenbloemenwijn. Allemaal voor op de proeftafel. Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Top idee..( ik zie nu al dubbel ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted February 19, 2019 Author Share Posted February 19, 2019 Tanja65 ik las in een ander topic over je voedsel intolerantie kan je misschien aangeven waar je intolerant voor bent?Ik snap je berichtje maar uit ervaring blijkt dat de meeste niet vermelden wat het is en wat erin zit.Op de dag zelf is iedereen druk bezig met inpakken klaarzetten mee nemen en de laatste dingen doen dat dit erbij inschiet. Maar als je het nu hier aangeeft weet ik zeker dat er rekening mee gehouden word. Of dat mensen van te voren zullen zeggen dat je hun dingen beter niet kunt eten. Verder zag ik dat ik vergeten was de linken te plaatsen dat is bij deze gebeurd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 22, 2019 Share Posted February 22, 2019 Ik zal zaden meenemen en wat van het lijstje van Jorieke natuurlijk.Verder denk ik nog even na over wat eten en drinken, maar dat komt ook goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted February 22, 2019 Author Share Posted February 22, 2019 Je hebt nog even de tijd om na te denken Laat tegen de mtfd maar even weten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 (edited) Tanja65 ik las in een ander topic over je voedsel intolerantie kan je misschien aangeven waar je intolerant voor bent?Ik snap je berichtje maar uit ervaring blijkt dat de meeste niet vermelden wat het is en wat erin zit.Op de dag zelf is iedereen druk bezig met inpakken klaarzetten mee nemen en de laatste dingen doen dat dit erbij inschiet. Maar als je het nu hier aangeeft weet ik zeker dat er rekening mee gehouden word. Of dat mensen van te voren zullen zeggen dat je hun dingen beter niet kunt eten. Ik ben allergisch voor alle bosvruchten (aardbeien, bessen, bramen, kersen, frambozen, cranberries enz). Érg allergisch, ik krijg er een anafylactische shock van (en ga dan dood zonder medische behandeling). Niet grappig. Maar ik ben vast niet de enige met allergie op dit forum. Het kan toch ook een goede gewoonte worden dat iedereen die iets te eten meeneemt tevens een lijstje met ingredienten erbij legt? Dan hoef je als maker niet op iedereen apart te letten en kan iedereen op zichzelf letten. Maar hey, als ik het niet zeker weet eet ik het gewoon niet Edited March 9, 2019 by Guest Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Wij nemen de befaamde zelfgemaakte erwtensoep van Cor mee (niet vegetarisch). Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts