RobN Posted February 7, 2019 Share Posted February 7, 2019 Ik ben nieuw met prei, en wil proberen wat herfst prei te telen. Ik zie allerlei diverse methodes, maar wat kan nu echt geschikt zijn voor mijn omstandigheden....Prei opkweken in een pot of kist dat gaat me nog wel lukken binnen maar wanneer mogen de baby preitjes naar buiten (goedkoop mini kasje buiten van de action) Kan ik de voor een goede start gewoon pot half vullen met compost, daarbovenop wat zaaigrond of potgrond voor het kiemen? In de moestuin heb ik een kleigrond, en werk zoveel mogelijk compost overal in. Ik heb een aantal zakken gft compost welke voedzaam is. Is het een idee om bijvoorbeeld een geul te maken van zegge 20cm diep, en in die geul dan de onderste 10cm goed met die compost opvullen en doorwerken en bestrooien met wat koemest korrel of culterra, dan is de geul nog maar weer zegge 10cm diep.In die geul vervolgens met een stok gaten van 10? 15? 20? cm diep prikken, potloodpreitjes (afgeknipt blad en ingekorte wortels) erin laten vallen en besproeien.Als ze dan wat groter groeien en boven het gat uitkomen dan die geul wat aanaarden of opvullen met extra compost? Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...