Ga naar inhoud

Meerdere zaden voor 1 pot basilicum e.d.?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe bepaal je dat er 1 of meerdere tomaten in een pot staan met zaailingen ? Je telt de steeltjes juist op de grens van aarde en lucht . Belangrijk is het juist op de grens te tellen want vb bieslook is het hart iets boven de grond waarna de plant zich opsplitst in verschillende sprietjes maar 1 plantje heeft 1 stammetje op grens aarde lucht daarboven verschillende sprietjes . Elk steeltje dat je daar telt heeft zijn eigen wortelgestel . Uitgezonder hier op zijn planten die zich voortplanten op een wortelstok zoals munt (en voor ik weet als keukenkruid enkel munt ).

Geplaatst:

Bij laurier worden ook vaak meerdere planten in een potje gezet, net als bij bieslook daar doe ik dat ook. Ieder voorjaar een flinke pol scheuren en oppotten. Maar basilicum is eigenlijk de enigste die hier wel eens gekocht wordt, en na gebruik in een kuip geplant om later weer te oogsten.

De rest heb ik zo'n beetje op de tuin.

O, van peterselie en selder koop ik soms een potje zaailingen die ik splits naar losse plantjes en uitplant op de tuin.

Vorig jaar tijmplantje gekocht in tuincentrum en eentje uitgezocht met meerdere plantjes in het potje.

Dan is een plantje(s) kopen goedkoper en makkelijker dan zelf zaad kopen en zaaien.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Zaai meerdere zaadjes in een potje, bij volwassen planten kan je de wortelkluit splitsen.

Ik zal nog een foto trekken van mijn marjolein. Ik kan er zo snel geen vinden.

Hier nog toch nog een foto van eind mei vorig jaar:

Linked Image

De oregano is het bosje op de voorgrond. Het is een waarmteminnende plant en komt pas laat op gang.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...