citroen Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Vandaag was ik een tuin aan het omspitten om er later een gazon in aan te leggen.Er stond een hydrangea struik die wel snoei kon verdragen Kan die nu nog gesnoeid worden ?Ik dacht dat hydrangea's normaal voor de winter dienen gesnoeid te worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Prima nu of in maart. Voor de winter snoeien is vanuit een soort ouderwets netheidsidee, vermoed ik ...een kale wintertuin zou netjes en dus mooi zijn. Hortensia's zijn juist planten die tegenwoordig vaak tot het vroege voorjaar ongesnoeid blijven en een schuilplaats vormen voor allerlei vliegende en kruipende vriendjes dier zo worden geholpen met overwinteren. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Vorig jaar was ik er pas half april bij met snoeien. Ben nooit zo vroeg bij de hortensia’s. Gaat altijd goed. Dus lijkt me dat jij hartstikke op tijd bent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 heb ze ook wel in juni gesnoeid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vera Harant Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Op deze pagina: https://snoeien.org/hortensia/ staat dat je kunt snoeien totdat de bloemetjes vervagen. Op zich wel plausibel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Posted May 11, 2019 Share Posted May 11, 2019 Ik vind dat een totaal onlogisch antwoord. Wanneer beginnen die bloemetjes dan te vervagen? Aan het eind van de zomer? Lijkt mij niet de juiste tijd om hortensia's te gaan snoeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts