Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hay!


Gast BB1100XX

Aanbevolen berichten

Hay!

Zojuist aangemeld op het forum en ik zal me direct even voorstellen.

 

Mijn naam is Evelien, ik woon in de Kop van Noord Holland.

Ik woon in een oud appartementen complex dus geen tuin.

Ook heb ik geen moestuin/volkstuin, maar ik hou wel van huiskamer planten en die hebben ook wel eens voeding nodig hebben.

 

Omdat ik toch wel pro milieu ben, en het bezoek aan een HVC locatie zoveel indruk achtergelaten heeft ben ik al een tijdje bezig met de voorbereidingen voor een wormen toren.

Win-Win dus, ik kan pro millieu mijn afval composteren en ik hou er een product aan over waar mijn planten blij van worden

 

De vragen die ik heb gaan dan ook daarover, Ik hoop dat ik hier op de juiste locatie ben voor wat hulp en extra informatie.

In welk topic ik moet zijn voor wurmen vragen weet ik nog niet, maar daar kom ik vast snel achter.

 

Evelien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Patrijs,

 

Dank voor je reactie.

Daar gaat dus 1 van de vragen over, hoe kom ik aan echte compost wormen? die rode inderdaad.

Ik was vanmiddag even naar de lokale buurttuin, daar heb ik een stuk of 6-8 wurmen gevonden, maar die herken ik als willekeurige regenwormen.

 

Ik had een goede website gevonden met duidelijke bruikbare informatie, daar staat op "zeker geen regenwormen!"

Die mensen heb ik een email gestuurd met de vraag waarom dan en of dit schadelijk is op een of andere manier.

Maar ik kreeg een email terug in het Frans.

Nu liggen Frans en ik elkaar niet zo dus daar schiet ik niets mee op.

 

Welke locatie zit je precies?

Als het op mijn fietsie haalbaar is, wil ik wel in de mest komen peuteren

Mijn wormen hotel woont in ieder geval in Den Helder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je in Den Helder zit had ik al gezien, ik zit zuidelijker achter het duin.

 

Of je het kan fietsen weet ik niet, ik ben zelf een oud wereldfietser en denk misschien anders over afstanden en wind.

De lagere school hier gaat wel op de fiets naar Texel.

 

Stuur maar even een PB voor het adres.

 

Regenwormen zijn weer andere wormen, die zijn hier ook bijna niet op de zandgrond.

De rode mestworm is een van de wormensoorten die je kan gebruiken, naast de Dendrobena enTijgerworm.

De rode mestwormen komen spontaan in de compost als je de hoop goed opzet op de grond. Zeker bij wat wamer weer vermenigvuldigen ze snel en zetten de stukjes plant, mest e.d. om in goede compost.

 

 

In de winter tref je ze minder aan en zitten ze dieper.

 

 

Hier even een oude foto van mijn Blog .

 

20160519203817144181463776590.jpg

 

 

Een wormentoren werkt weer anders, een vriendin van me had er een. Ze voerde haar wormen ook karton etc.

Maar daar weet ik niet zo veel van af.

 

Je kan ook de zoekfunctie hier van het forum gebruiken om gerichte info te vinden. Je kan dan met je vragen aanhaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...